הסכם מסגרת למשרד הביטחון ונקסטקום בהיקף של כ-70 מ' ש'

חברת הפרויקטים תבצע עבודות אספקה, התקנה ותחזוקת תשתיות תקשורת נתונים בבסיסי צה"ל, במשך כשנה

טכנולוגיה / צילום: שאטרסטוק
טכנולוגיה / צילום: שאטרסטוק

חברת הפרויקטים נקסטקום  עדכנה הבוקר על הסכם מסגרת בהיקף של עד 70 מיליון שקל שנחתם מול משרד הביטחון, לביצוע עבודות אספקה, התקנה ותחזוקת תשתיות תקשורת נתונים בבסיסי צה"ל, במשך כשנה (עד סוף חודש יוני 2019).

בנקסטקום ציינו כי ההסכם קובע שהיקף העבודות בפועל ייקבע לפי "הזמנות שיוציא מעת לעת משרד הביטחון, כך שלא יהיה מחויב לממש את כלל היקף העבודות האמור", וכי הן "יבוצעו על פי מחירון קבוע וסופי, ובהתאם לביצוע בפועל של ההזמנות שיונפקו לחברה על-ידי משרד הביטחון". התשלום יבוצע כנגד ביצוע עבודות בפועל, בתנאי תשלום של 45 יום ממועד הגשת החשבוניות.

מנייתה של נקסטקום הגיבה בטיפוס של כ-6%, ששלח אותה למחיר שיא המשקף לחברה שווי של כ-85 מיליון שקל, וזאת בהמשך לסנטימנט החיובי המובהק המאפיין אותה באחרונה, עם זינוק של 60% מתחילת השנה ושל כ-80% שנה לאחור. 

ההסכם הנוכחי מגיע כחצי שנה לאחר שנקסטקום חתמה על הסכם מסגרת אחר מול משרד הביטחון, לביצוע עבודות דומות של אספקה, התקנה ותחזוקת תשתיות תקשורת נתונים בבסיסי צה"ל, בהיקף כולל של עד 35 מיליון שקל, בתנאים דומים. בדוחותיה הכספיים ל-2017, שפורסמו בחודש מארס האחרון, ציינה החברה כי "ההיקף החזוי של מימוש הסכמי מסגרת והסכמים חתומים לביצוע בשנת 2018 מסתכם לסך כולל של כ-210 מיליון שקל".

מניית נקסטקום
 מניית נקסטקום

בהמשך, במהלך חודש מאי, הודיעו נקסטקום וחברת מנרב על מיזם משותף להקמת חוות טורבינות רוח גדולה ב"עמק הבכא" ברמת הגולן. מדובר בפרויקט לייצור חשמל בהספק של כ-96 מגוואט, באמצעות כ-30 טורבינות רוח. נוסף על כך התקשר המיזם המשותף בהסכם לתפעול ולתחזוקה של הפרויקט למשך 20 שנה מתום תקופת ההקמה. התמורה הכוללת עבור הפרויקט נאמדת בכ-136 מיליון שקל, בתוספת מע"מ, ותקופת ההקמה הצפויה הינה כ-25 חודשים.

פעילותה של נקסטקום מחולקת לשלושה מגזרים - פרויקטים בתחום התקשורת האלחוטית והאנרגיה הסולארית, שירותים לשוק תקשורת הפס הרחב (תשתיות על-קרקעיות) ושירותי חפירה וקידוחים תת-קרקעיים. בעל השליטה בה הוא גיא ישראלי, המכהן כיו"ר וכמנכ"ל, ומחזיק בכ-62% ממניותיה, שמסר היום כי ההסכם "מעיד על האמון הרב אשר לו זוכה נקסטקום כקבלן מבצע בפרויקטי תשתית תקשורת. אנו שמחים לפעול לפיתוח וחיבור בסיסי צה"ל לטכנולוגיות ולתשתיות מתקדמות, ורואים זאת כפרויקט בעל חשיבות לאומית". לחברה גם סדרת אג"ח (ב') בהיקף של 53 מיליון שקל, הנסחרת בתשואה של קרוב ל-5%.

בסיכומה של 2017 הציגה נקסטקום צמיחה של 14% בהכנסותיה, שהגיעו ל-239 מיליון שקל, עם מגמה חיובית שנרשמה בשלושת מגזרי הפעילות, ותמכה בשיפור השורה הגולמית והתפעולית. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של יותר מ-6 מיליון שקל, אחרי הפסד של כחצי מיליון שקל ב-2016.

הכיוון החיובי נמשך גם בפתיחתה של השנה הנוכחית, עם זינוק של 33% בהכנסות הרבעון הראשון, שהצטברו ל-70 מיליון שקל, ורווח נקי של כ-2.5 מיליון שקל, לעומת רווח סמלי של קצת יותר מ-100 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עוד הציגה החברה בדוחותיה האחרונים קופת מזומנים של כ-14 מיליון שקל, והון עצמי של כ-51 מיליון שקל, והתחייבויותיה השוטפות, עיקרן לספקים ונותני שירותים, עמדו על כ-74 מיליון שקל, והתחייבויותיה לטווח ארוך, עיקרן למחזיקי האג"ח, עמדו על כ-57 מיליון שקל.