רוכבי האופניים על כוונת משרד התחבורה: קסדה או 250 ש' קנס

ועדת הכלכלה תדון השבוע בבקשת המשרד להטיל קנס של 250 שקל על רכיבת אופניים בלי קסדה ועל דו גלגליים שנוסעים על המדרכה • הולכי רגל שיעשו שימוש בנתיבי האופניים ייקנסו "רק" ב-100 שקלים

רוכבי אופניים בתל אביב / צילום: מירב מורן
רוכבי אופניים בתל אביב / צילום: מירב מורן

אחרי שההכנסות הדשנות מקנסות מערכת אכיפת המהירות האוטומטית א-3 נעצרו בחריקת בלמים, פועלים במשרד התחבורה להכשיר מקור הכנסות חדש ועשיר: רוכבי האופניים. ועדת הכלכלה של הכנסת תדון השבוע בבקשת משרד התחבורה לקבוע כי רכיבה על אופניים בלי קסדה תהייה עבירה, שהקנס בגינה יעמוד על 250 שקל, בדומה לרכיבה על אופנוע בלי קסדה. כמו כן מבקש משרד התחבורה לקבוע מדרג ענישה כך שרוכבי אופניים, תלת אופן וקורקינטים חשמליים (גם לא תקניים) הרוכבים על המדרכה יהיו צפויים לקנס של 250 שקל, בעוד הולכי רגל המשתמשים בכביש או בשביל אופניים בצורה שלא יועדה להם יהיו צפויים לקנס של 100 שקל בלבד.

עוד מציע המשרד לקבוע כי הקנסות המוגדלים החלים על אופניים חשמליים יחולו באופן שלא יגביל החלתם רק על כלים תקניים אלא גם על כאלה שאינם תקניים. בנוסף לכך מוצע לתקן את הצו כך שאכיפת עבירות על קורקינטים ממונעים תעשה בדומה לאופניים ממונעים כך שהפקחים העירוניים יוכלו לרשום קנסות גם לרוכבי קורקינטים שינהגו בניגוד לחוק. הכנסת ביטלה ב-2011 את חובת חבישת הקסדה על אופניים אולם החודש אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של השר כץ לחבישת קסדה על אופניים חשמליים בכל דרך ובכל מצב. כעת מגיע גם תור הקנסות.