יו"ר ועד טייסי אל-על: הסכמנו להתייעלות וטרם קיבלנו תשובות

רן אלקבץ פנה במכתב לצוותי האוויר של החברה ואמר כי במקרה שהגישור בין ההנהלה לטייסים ייפסק, הטייסים לא יהיו מחויבים להסכמות שהושגו עד כה

יו"ר ועד טייסי אל-על, קברניט רן אלקבץ / צילום: עידן הופרט כפיר
יו"ר ועד טייסי אל-על, קברניט רן אלקבץ / צילום: עידן הופרט כפיר

יו"ר ועד הטייסים בחברת אל-על, קברניט רן אלקבץ, שיגר מכתב לצוות האוויר של החברה, בו הוא מעדכן במתרחש בין ההנהלה לוועד הטייסים במשא-ומתן המתנהל מזה כמעט שנה. ברקע, כניסת תקנות הטיס לתוקפן בעוד 3 חודשים.

"במהלך תקופה זו קיימנו עשרות ישיבות משותפות בהרכבים שונים ומאות שעות של דיונים... מדובר בהסכם מורכב עם השלכות רבות על כל הצדדים", כתב אלקבץ. "הצענו לחברה את ההתייעלות המרבית מבחינתנו אשר כוללת התגמשות משמעותית מצד אנשי צוות האוויר ועבודה קשה יותר בהרכבים מצומצמים... ראינו שהתייעלות זו תאפשר לחברה לפעול ולעמוד בכל היעדים שלה בתקופת ה-FTL (תקנות הטיס החדשות), אולם עדיין לא קיבלנו תשובות ברורות לגבי חלק מהנושאים החשובים לנו ועבורנו. במהלך התקופה האחרונה החברה רמזה שאולי תעדיף להמשיך לנהל את המשא-ומתן שלא במסגרת הליך הגישור".

אלקבץ, שמתבטא בלשון עדינה מהרבה מקודמו, ניר צוק, מבהיר כי במקרה שהגישור ייפסק, כל ההסכמות אליהן הגיעו במסגרת הגישור לא יחייבו את הטייסים במסגרת משא-ומתן אחר. "הפערים קטנים, ואנו נמצאים בזמן קבלת החלטות... בפגישה שנערכה בהסתדרות לאחרונה נאמר לנו כי 'לא מוכרים את העתיד למען ההווה'. את ההסכם החדש יחליף רק הסכם טוב יותר".

לבסוף מתייחס אלקבץ למצב הנוכחי של אל-על ושולח עקיצה להנהלה: "מאחר שאנחנו שומעים מעט מדי הערכה מסמנכ"ל המבצעים ומכל מי שמעליו לעבודה המדהימה שאתם עושים בהפעלת לוח הטיסות העמוס לעייפה... אנחנו מבקשים להביע הערכה עמוקה לפועלכם..."

אלקבץ התייחס לחוסר השקט לאור המשא-ומתן המתמשך ולאור השימוש במטוסים חכורים במקום במטוסי אל-על שלא מנוצלים במלואם, ושמועות על צעדים חד-צדדיים בנושאים שונים. "אנחנו מטפלים בכל הנושאים הללו".