אושרה תוכנית פינוי-בינוי בקרית אונו למגדלי 18 קומות

690 יחידות דיור ייבנו, כחמישית מהן יהיו קטנות • יזמת התוכנית היא קבוצת כנען

קריית אונו / צילום: שאטרסטוק
קריית אונו / צילום: שאטרסטוק

תוכנית פינוי-בינוי גדולה אושרה למתן תוקף בקרית אונו ותאושר סופית לאחר שהיזמים ימלאו אחר מספר תנאים שהוגדרו בה. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב שבמינהל התכנון אישרה את התוכנית, המתייחסת לחלק הדרומי של רחוב לוי אשכול בקרית אונו. יוזמת התוכנית היא קבוצת כנען והיא נערכה על ידי משרד פייגין אדריכלים.

במסגרת התוכנית ייבנו 690 יחידות דיור ב-10 בניינים בני 18-7 קומות; 138 מהדירות (20%) מתוכננות כדירות קטנות. כיום קיימים במתחם 11 מבני מגורים ישנים, רובם מבני שיכון ותיקים במצב ירוד, הכוללים 232 יחידות דיור. התוכנית משתרעת על שטח של כ-30 דונם בין הרחובות יאנוש קורצ'ק ולוי אשכול.

התוכנית כוללת גם שטחי מסחר בהיקף של 1,500 מ"ר ו-3,400 מ"ר למבני ציבור. על פי התוכנית, לאורכו של רחוב לוי אשכול ייבנו מבני מגורים בגובה של עד 18 קומות מעל חזית מסחרית וברחוב העורפי ייבנו מבני מגורים בבניה מרקמית בגובה של 7 קומות.

נציין כי התוכנית האמורה מצטרפת לתוכנית "לוי אשכול צפון" שאושרה בעבר בוועדה המחוזית וכוללת 982 יחידות דיור. התוכנית מתפרסת על שטח של כ-43 דונם וממוקמת במרכז העיר בין הרחובות לוי אשכול ממערב, יחזקאל מדרום, ש"י עגנון ממזרח ובסמוך לרחוב יהודה הלוי מצפון. בין שני מתחמים אלה מפריד מתחם נוסף לפינוי-בינוי (בר יהודה) שנמצא היום בביצוע.

"תוכנית זו משלימה רצף של תוכניות על רחוב לוי אשכול אשר עתיד להפוך לרחוב עירוני פעיל וחי במרכז העיר, המשלב מגורים לצד מסחר שוקק ומוסדות ציבור", כך אמרה יו"ר הוועדה המחוזית, דניאלה פוסק, עם אישור התוכנית. "המדרכות לאורכו יורחבו ויהיו נטועות עצי צל, זאת לצד שבילי אופניים חדשים. התוכנית כוללת גם פיתוח של שטחים פתוחים לטובת הציבור הכוללים גינות, פינות ישיבה ושבילים להולכי רגל בתוך תחומי התוכנית וכן שיפור הקישוריות ע"י צירים ירוקים להולכי רגל".

איל הנדלר, יו"ר קבוצת כנען שיזמה את התוכנית, התייחס לאישור הוועדה המחוזית ואמר: "העובדה שהתוכנית אושרה למתן תוקף היא ההוכחה לכך שנחישות, סבלנות ומקצועיות משתלמים. מדובר בתוכנית פורצת דרך שכן קבוצת כנען הייתה הראשונה להגיש בקשה לחריגה בבנייה לגובה באזור סובב נתב"ג לרשות שדות התעופה האזרחית. באמצעות תקדים שיצרה קבוצת כנען, כל יזם/מוסד תכנוני המבקש לבנות לגובה מעל 86 מטר המותרים כיום באזור סובב נתב"ג, יכול להגיש בקשה לוועדה למר"מ (ועדת המשנה למתחמי רעש מטוסים ). בנוסף, בימים אלה בהם מתרחשות רעידת אדמה בצפון ובמרכז הארץ, מתחדד הצורך הבהול באישור של כמה שיותר פרויקטי פינוי-בינוי, שייבנו במקום הבניינים הרעועים שעלולים לקרוס".