מניית בגיר זינקה בעקבות התקדמות העברת השליטה לסינים

המניה קפצה ב-124% לאחר שחברת האופנה עדכנה כי Shandong Ruyi העבירה לה 1.65 מיליון דולר ומחויבת להשלים את העסקה עד סוף אוגוסט

מניית בגיר  טסה היום (ד') במסחר בבורסה המשנית בלונדון (AIM). נכון לשעות הצהריים, המניה הכפילה את ערכה ביחס למחירה אתמול. חברת האופנה הישראלית פרסמה הבוקר עדכון בנוגע לעסקה האסטרטגית עם הקבוצה הסינית Shandong Ruyi, שכבר לפני 8 חודשים חתמה על הסכם לרכישת השליטה בבגיר. למרות הזמן הרב שחלף מאז, העסקה טרם הושלמה.

היום עדכנה בגיר כי הקבוצה הסינית מחויבת להשלים את העסקה עד 31 באוגוסט, וכבר העבירה סכום של 1.65 מיליון דולר שהתקבל בחברה ביולי. זאת בנוסף לסכום זהה שהעבירה Shandong Ruyi לבגיר בינואר האחרון.

במסגרת העסקה, הקבוצה הסינית צפויה לרכוש את השליטה בבגיר ולהחזיק ב-51% מהון המניות שלה, בהשקעה של כ-17 מיליון דולר. מחיר המניה בעסקה נקבע על 3.5 פני, זהה למחיר שבו השקיע בחברה מספר חודשים קודם לכן איש העסקים צביקה בארינבוים (בעל השליטה בחברה לשעבר), וזהה גם למחיר לפיו נכנסו קרן נוקד והפניקס להשקעה בבגיר בתחילת 2017.

המחיר בעסקה עם הסינים שיקף פרמיה של 153% על מחיר המניה של בגיר ביום הדיווח הראשון על העסקה. בתגובה לדיווח בנובמבר, מניית בגיר זינקה והתקרבה למחיר בעסקה, אך מאז נחלשה ובחודשים האחרונים נסחרה בטווח מחירים של 1.4-2.3 פני. היום, בעקבות העדכון שקבע למעשה דד-ליין להשלמת העסקה, המניה זינקה ובצהריים נסחרה במחיר של 3.25 פני למניה (זינוק של 124%), שמשקף לחברה שווי של 9.3 מיליון פאונד (כ-44 מיליון שקל).

"Shandong Ruyi היא מובילה עולמית בסקטור שלנו וההחלטה שלה להפוך לשותפה ולבעלת מניות עיקרית בבגיר, משנה משמעותית את עתיד החברה", מסר מנכ"ל בגיר, ערן יצחק. "אנחנו שמחים לאשר את מועד השלמת העסקה ולדווח על מחויבותה הנמשכת של Shandong Ruyi לעסקה הזאת".

ערוץ כניסה לאתיופיה וארה"ב

בעקבות השקעת Shandong Ruyi, ידוללו בעלי המניות הקיימים, וכך למשל חלקו של בארינבוים בחברה ירד לכ-13%. מטרת ההשקעה בחברה היא המשך פיתוח המפעל באתיופיה, אותו רכשה בגיר בשנה שעברה בהשקעה כוללת של מיליוני דולרים בודדים. בדיעבד, רכישת המפעל היא שפתחה לחברה את הדרך להשקעה הסינית, משום שעלויות ייצור הטקסטיל בסין עלו, והחברה הסינית מבקשת למצוא אתרי ייצור זולים יותר. יתרה מכך, למפעל האתיופי יש גם יתרון של יצוא ללא מכס לארה"ב ולאירופה, בניגוד למפעלים בסין, כך שבגיר מהווה עבור החברה הסינית גם ערוץ לכניסה לשוק האמריקאי.

בגיר הונפקה לראשונה בלונדון ב-2014 בהובלת בארינבוים וקרן פימי, לפי שווי של 66 מיליון דולר אחרי הכסף. זמן קצר לאחר מכן, החברה נקלעה למשבר חריף ואיבדה את רוב שוויה. בסוף 2016 חזר בארינבוים לשלוט בחברה, שתחת בעל הבית החדש-ישן גייסה הון וחתמה על הסדר חוב עם הבנקים המלווים.

במהלך המשולב גייסה בגיר כ-10 מיליון דולר בהנפקת מניות, כשלחלק ניכר מסכום הגיוס היה אחראי בארינבוים עצמו - מהלך שחיזק את הדומיננטיות שלו בחברה. בסיוע כספי הגיוס הסדירה בגיר את חובותיה, בהיקף של 21 מיליון דולר, לבנקים לאומי ודיסקונט, שהסכימו לספוג "תספורת" של כמה עשרות אחוזים.