אורביט תספק לחה"א האמריקאי מערכות בכ-109 מיליון שקל

החברה זכתה בהסכם מסגרת עבור מערכות במטוסי KC-135 של חיל האוויר האמריקאי במשך כ-5 שנים • צבר ההזמנות של החברה שבשליטת קרן פימי עמד בסוף מארס על כ-58.6 מיליון דולר

ישי דוידי / צלם: איל יצהר
ישי דוידי / צלם: איל יצהר

מניית אורביט  קפצה היום ב-7% במחזור ער בבורסה, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי זכתה בהסכם מסגרת לשדרוג, שירות ותחזוקה עבור מערכות ניהול תקשורת מוטסות במטוסי KC-135 של חיל האוויר האמריקאי, בשווי כולל של כ-109 מיליון שקל. במסגרת ההסכם תספק אורביט שירות למערכות תקשורת הפנים ותשדרג את יחידות ההפעלה במערך מטוסי KC-135 במשך כ-5 שנים.

אורביט מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות תקשורת המשלבים טכנולוגיות מתקדמות עבור יישומים בים, ביבשה, באוויר ובחלל, ומוצריה מתאימים לשווקים מסחריים וביטחוניים. בנובמבר אשתקד הפכה קרן פימי של ישי דוידי לבעלת השליטה בחברה, לאחר שרכשה 33.3% מההון בהשקעה של 36 מיליון שקל. העסקה בוצעה לפי מחיר של 6.7 שקל למניה ומאז זינקה מניית אורביט למחיר של כ-10 שקלים, עלייה של 49%, ושוויה של החברה הגיע לכ-160 מיליון שקל. בעקבות העסקה ירד חלקו של בעל השליטה הקודם באורביט, זאב שטיין, מכ-45% ל-26.3%, והוא סיים את תפקידו כיו"ר החברה (אם כי הוא ממשיך להעניק לה שירותי ייעוץ למשך שלוש שנים).

לפימי אופציה למשך שנתיים להשקיע עוד 18 מיליון שקל באורביט בתמורה להקצאת מניות במחיר של 7.5 שקל, ואופציה נוספת (ל-5 שנים) להשקעה של 54 מיליון שקל בתמורה להקצאת מניות במחיר 9 שקל למניה. אם יחליטו בפימי לממש את שתי האופציות, תגיע הקרן להחזקה של 56% ממניות החברה.

מניית אורביט
 מניית אורביט

העסקה הגדולה מאז כניסת פימי

את הרבעון הראשון של השנה סיימה אורביט עם צמיחה של 39% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-10 מיליון דולר. ההפסד התפעולי הצטמק בכ-65% ועמד על כ-507 אלף דולר, ובשורה התחתונה הציגה החברה הפסד נקי של 718 אלף דולר, ירידה של 61% לעומת ההפסד ברבעון המקביל.

צבר ההזמנות של החברה עמד בסוף מארס השנה על כ-58.6 מיליון דולר, לעומת 47.6 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון אשתקד וכ-56 מיליון דולר בסוף 2017.

העסקה הנוכחית היא הגדולה ביותר של אורביט מאז רכשה פימי את השליטה בחברה. בשבוע שעבר דיווחה החברה על קבלת הזמנת המשך ממשרד הביטחון לאספקה של מערכות תקשורת מתקדמות, במהלך 2019, בהיקף של כ-3.9 מיליון שקל. זאת לאחר שבחודש שעבר הודיעה החברה כי קיבלה הזמנה מצי גדול באסיה לאספקת מערכות תקשורת לוויינית חדשות, עד סוף 2018, בסך של כ-3.9 מיליון שקל.

איתן ליבנה, מנכ"ל החברה, ציין היום כי "ההזמנה מעידה על האמון הרב שרוחש חיל האוויר האמריקאי למערך השירות של אורביט. מדובר במערכות משימה קריטיות במערך המטוסים המבצעיים בחיל האוויר".