נעילה שלילית בוול סטריט לאחר התבטאות טראמפ נגד הפד

לאחר יום של חוסר יציבות בשוק האמריקאי, המסחר ננעל באופן שלילי • בגזרת המאקרו: דוחות דרישות אבטלה ומלאי גז טבעי • טראמפ בביקורת על דברי פאוול על העלאת ריבית נוספת השנה: "אני לא מרוצה מזה בכלל"

בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יום המסחר (ה') בוול סטריט ננעל בירידות בעיקר בצל הנעילה המעורבת של אמש, אותו סיים מדד הנאסד"ק בירידות קלות. באסיה השווקים נסחרו בירידות, וגם באירופה המסחר ננעל במגמה שלילית.

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נהג בצעד חריג ומתח ביקורת על הפדרל ריזרב לאחר שהצהירו על כוונתם להעלאת הריבית פעם נוספת השנה. טראמפ אמר בתסכול כי התנהלותם עלולה לחבל בהבראת הכלכלה האמריקאית.

הפד בראשותו של ג'רום פאוול החליט כבר על שתי העלאות ריבית במהלך השנה, ורמז כי בכוונתו להעלותה פעמיים נוספות עד לסוף שנת 2018.

בראיון שהעניק טראמפ הערב לרשת CNBC, אמר טראמפ כי הוא "אינו מרוצה, כיוון שהכלכלה במגמת עלייה, אולם בכל פעם שזה קורה, הם (חברי הפד) מחליטים להעלות את הריבית שוב. אני לא מרוצה מזה בכלל. אבל באותו הזמן, אני מאפשר להם לעשות מה שהם חושבים לנכון".

השוקים הגיבו מיידית לדבריו של טראמפ, כאשר המדדים ירדו והדולר נפל. מדד הדאו ירד בכ-100 נק'.

מנכ"ל פייסבוק  מארק צוקרברג העניק הכרזה מעוררת מחלוקת כאשר טען כי לא ממחויבותה של הרשת החברתית למחוק פוסטים מכחישי שואה. "יש כאן שני עקרונות יסוד: לתת לאנשים קול, כדי שיוכלו לבטא את הדעות שלהם; ולשמור על הקהילה בטוחה", אמר והמשיך להציג הכחשת שואה בתור טעות שנעשית בתום-לב: "הגישה שלנו לגבי תוכן שקרי היא לא להגיד שאסור להגיד משהו לא נכון באינטרנט, זה קיצוני מדי. אם נסיר חשבונות של אנשים כשהם טועים בכמה דברים, יהיה קשה לתת להם קול. אני טועה בדברים מסוימים, ואני בטוח שגם את, וגם הרבה דמויות ציבוריות ומנהיגים שאנחנו מכבדים, ואני פשוט חושב שזה לא נכון להרחיק מישהו מהפלטפורמה רק בגלל שהוא טועה, אפילו אם הוא טועה פעמים רבות". האחריות של פייסבוק במקרים כאלה, לדבריו, היא למנוע מאותו תוכן להפוך לוויראלי. 

אמריקן אקספרס ירדה בכ-3% לאחר פרסום דו"ח הרווחים שלה שלא עמד בציפיות האנליסטים.

מניית קומקאסט  טיפסה לאחר שהחברה הכריזה שלא תתמודד על רכישת טוונטי פירסט סנטורי פוקס .

חברת הסחר המקוון איביי  פרסמה את דו"ח הרווחים שלה וצנחה בכ-8% לאחר נתונים מאכזבים מעט.

גם פיליפ מוריס אינטרנשיונל  סבלה מירידה קלה לאחר דיווח על הרווחים שלה ברבעון השני.

אחרי הדוחות של נטפליקס , IBM , אמזון  ומורגן סטנלי , הגיע היום תורה של מיקרוסופט.

בגזרת המאקרו פורסם לפני המסחר דוחות דרישת האבטלה בארה"ב. הצפי עומד על 220 אלף בקשות לרישום אבטלה, יותר מהחודש שעבר, אז המספרים עמדו על 214 אלף, אולם הנתון הסופי עמד על 207 אלף. במהלך המסחר ייצא דוח מלאי הגז הטבעי, והצפי הוא של 58 מיליארד מ"ק, 7 מיליארד יותר מנתוני החודש הקודם, ובסופו של דבר עמד על 46 מיליארד.