הג'וב החדש של ארז וינר: מפרשת הרפז למדרשת שדה בוקר

בנט מינה את וינר ליו"ר דיקרקטוריון המדרשה, תחת אישור הממשלה • וינר, ששימש כעוזר הרמטכ"ל גבי אשכנזי, פרש מצה"ל ב-2013 בעקבות דוח מבקר המדינה בפרשת הרפז

נפתלי בנט / רויטרס
נפתלי בנט / רויטרס

אל״מ (מיל׳) ארז וינר מונה על ידי שר החינוך נפתלי בנט לעמוד בראש דירקטוריון מדרשת שדה בוקר. המינוי דורש את אישור הממשלה, שכן המדרשה היא חברה ממשלתית. וינר שימש כעוזר הרמטכ״ל גבי אשכנזי, היה מועמד לתפקיד קצין חינוך ראשי ואמור היה לעלות לדרגת תת-אלוף כאשר התפוצצה פרשת המסמך המזויף - פרשת הרפז. שר הבטחון דאז אהוד ברק עיכב את מינוי וב-2013, בעקבות דוח מבקר המדינה בפרשת הרפז, פרש וינר מצה״ל. בהמשך נחקר וינר בפרשה ובינואר 2016 סגר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין את התיק. במערכת הבחירות של 2015 סייע וינר לראש מפלגת יחד ושר הפנים לשעבר, אלי ישי אשר לא חצה את אחוז החסימה.

התפקיד בראשות דירקטוריון מדרשת שדה בוקר אינו משרה מלאה ונעשה על ידי וינר ללא שכר, למעט החזרי הוצאות בסך 7,000 שקל בשנה.

מדרשת שדה בוקר ויד בן גוריון הם שני גופים המנהלים אשכול של מוסדות חינוך, מתחם קבר בן גוריון ואזור שלם הכולל יישוב מוכר, מרכז מנהיגות, מכינה, בית ספר שדה, מבנה המדרשה ועוד. בשל הסדרים היסטוריים, שנחתמו לפני עשרות שנים, המתחם והנכנסים אינם נמצאים בבעלות המדינה באופן מלא, אלא בידי חברה לתועלת הציבור וכך כדי לאפשר העברת תקציבים ממשלתיים נוצר עם השנים סבך בירוקרטי, שהביא את המדרשה אל סף סגירה וקשיים לפני כמה שנים. במהלך 2017 נקלעה המדרשה למשבר כספי, ומשרד החינוך שקל לקצץ בתמיכות למקום דבר שהוביל לקושי בתשלום לספקים, מרצים ופעילויות החינוך באזור.

כאמור, תקפידו של וינר כיו״ר הדיקרטוריון יהיה לפתור את הסבך הרישומי של הנכסים הניהוליים במדרשת בן גוריון והאתרים הקשורים אל מול משרדי הממשלה, בעיקר משרד האוצר ומשרד החינוך.