איתוראן רוכשת שליטה בחברה מדרום אמריקה תמורת 91.7 מ' ד'

מניית איתוראן קופצת היום במסחר בוול סטריט בעקבות רכישה שמבצעת החברה • איתוראן תשלם 75.7 מיליון דולר מהסכום במזומן, באמצעות קו אשראי שתקבל מבנק, וכ-12 מיליון דולר תעביר במניות

אייל שרצקי / צילום:  תמר מצפי
אייל שרצקי / צילום: תמר מצפי

מניית איתוראן  קופצת היום במסחר בוול סטריט בעקבות רכישה שמבצעת החברה. החברה הודיעה על רכישת השליטה (81.3%) בחברת ROAD TRACK HOLDING S.L בתמורה לכ-91.7 מיליון דולר, כלומר לפי שווי של כ-113 מיליון דולר לחברה הנרכשת. איתוראן תשלם 75.7 מיליון דולר מהסכום במזומן, באמצעות קו אשראי שתקבל מבנק, וכ-12 מיליון דולר תעביר במניות איתוראן. במחיר המניה הנוכחי מדובר על פחות כ-1.7% ממניות איתוראן. יתרת הסכום, 4 מיליון דולר, ישולמו במהלך שלוש השנים הבאות להנהלת החברה הנרכשת שיישארו באיתוראן בתקופה זו. ההסכם קובע שסכום הרכישה עשוי להתעדכן כלפי מטה על בסיס ביצועי החברה הנרכשת ב-2018, וכי לאחר שלוש שנים תרכוש איתוראן את יתרת מניות החברה על פי הערכת שווי שתתבצע באותה עת. העסקה תושלם במהלך הרבעון השלישי.

איתוראן מספקת שירותים לסביבת הרכב, ביניהם שירותי איתור רכב גנוב. החברה כמעט ולא ביצעה רכישות בשנים האחרונות והעדיפה להשתמש בכספיה לחלוקת דיבידנדים נדיבים. בסוף הרבעון הראשון היו לה בקופה כ-38 מיליון דולר לאחר שייצרה תזרים חיובי מפעילות בסך 7.5 מיליון דולר ברבעון.

החברה הנרכשת נחשבת לאחת מהספקיות הגדולות באמריקה הלטינית של מוצרים ושירותי טלמטיקס ישירות ליצרניות הרכב. החברה מספקת פלטפורמת רכב מקושר ופעלה בשנים האחרונות במסגרת מיזם משותף עם איתורא בברזיל ובארגנטינה. הלקוחות העיקריים שלה הם שני יצרני רכב גלובליים וכן סוכנויות רכב, חברות ביטוח וחברות מימון רכב. איתוראן מציינת כי לחברה היו בסוף 2017 כ-550 אלף מנויים והיא רשמה באותה שנה הכנסות של 96 מיליון דולר, EBITDA של 21 מיליון דולר ורווח נקי בסך 8.5 מיליון דולר. אם תוצאות החברה היו נכללות בדוחות איתוראן ב-2017, הרי שהחברה המאוחדת הייתה מציגה תוצאות פרופורמה של 366 מיליון דולר, EBITDA של 98 מיליון דולר ורווח נקי של 51 מיליון דולר, עם 1.7 מיליון מנויים.

אייל שרצקי, מנכ"ל איתוראן מסר כי "חלק מאסטרטגית איתוראן היה לרכוש עסק בעל סינרגיה לפעילות שלנו בכדי להאיץ את הצמיחה שלנו לטווח הארוך. שקלנו רכישת חברות רבות בשנים האחרונות ולקח לנו הרבה זמן למצוא את השותף הנכון. לאחר שעבדנו בצמוד ל-Road track במשך חמש שנים בברזיל ובארגנטינה ולאחר תהליך ארוך של בדיקות נאותות, אנו מאמינים ש-Road track היא הרכישה הנכונה עבורנו אשר תהווה ערך ממשי בחברה המשולבת".

שרצקי הוסיף כי הרכישה תאפשר לאיתוראן לקדם חדירה ליצרני רכב גדולים ולספק לה אחיזה משמעותית בתחום הטלמטיקס אשר תאפשר לנו לספק שירות רחב יותר במדינות חדשות. "הציפיות שלנו הם שלאחר הרכישה, לחברה המשולבת יהיו כ-1.8 מיליון מינויים והכנסות בקירוב לסך של כ-400 מיליון דולר מה שמהווה 'קפיצת מדרגה' לאיתוראן. אנו נרגשים ומקבלים בברכה את חברי ההנהלה והעובדים של Road track ואנו מצפים להאיץ את הצמיחה ולשפר את הערך לבעלי מניותינו", סיכם שרצקי.

פבלו גומז, מנכ"ל Road track, ציין כי "עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם איתוראן בברזיל ובארגנטינה בשנים האחרונות והתרשמנו מהמקצועיות והדחף שמצאנו באיתוראן. במשך שנים של שיתוף פעולה ראינו פוטנציאל משותף וחזק ליצירת ערך משמעותי על ידי צירוף הכוחות דבר שתמך בשיחות הרכישה".

איתוראן נסחרת בנאסד"ק בשווי של 645 מיליון דולר אחרי עלייה של 10% במניה בשנה האחרונה. לפני כשנתיים נמחקה המניה ממסחר בבורסה בתל אביב כששוויה היה אז כ-400 מיליון דולר. בעלת המניות הגדולה בחברה היא משפחת שרצקי, באמצעות מוקד איתוראן.