1.27 מיליארד ש': גזית גלוב מכרה המניות בריג'נסי סנטרס

בסך הכל מכרה גזית גלוב מתחילת יוני מניות ריג'נסי, שאותן קיבלה בעסקת המיזוג של החברה הבת אקוויטי וואן, תמורת 1.83 מיליארד שקל

חיים כצמן - גזית גלוב / איל יצהר
חיים כצמן - גזית גלוב / איל יצהר

קבוצת הנדל"ן המסחרי גזית גלוב השלימה אמש את מימוש החזקותיה בחברת ריג'נסי סנטרס האמריקאית, שמפעילה מרכזים מסחריים ברחבי ארה"ב ושמניותיה נסחרות בבורסת ניו יורק. היום דיווחה גזית גלוב  כי מכרה את יתרת 5.6 מיליון המניות של ריג'נסי שנותרו ברשותה בתמורה כוללת של כ-347 מיליון דולר (כ-1.27 מיליארד שקל) ברוטו.

מכירה זו הגיעה בהמשך למכירה נוספת של 2.5 מיליון מניות ריג'נסי סנטרס , שביצעה גזית גלוב במהלך החודשים יוני ויולי. לפיכך, בסך הכל מכרה גזית גלוב מתחילת יוני מניות ריג'נסי סנטרס ב-502 מיליון דולר (1.83 מיליארד שקל), ובכך השלימה את מכירת כלל החזקתה במניות ריג'נסי.

בתחילת מארס 2017 הפכה גזית גלוב לבעלת החזקה של 13.2% בריג'נסי, בעקבות מיזוג בעסקת מניות שבוצעה בין ריג'נסי לבין החברה הבת של גזית גלוב, אקוויטי וואן. מאז צמצמה גזית גלוב בהדרגה את החזקותיה בריג'נסי, כשאת עיקר המכירות ביצעה מאז כניסתה לתוקף של רפורמת המס בארה"ב בתחילת 2018. רפורמה זו צמצמה באופן מהותי את המס שנדרשה לשלם בגין הרווח שנותר לה ממכירת המניות. 

עם זאת, בשנה שלאחר השלמת העסקה נשחק מחירה של מניית ריג'נסי סנטרס ביותר מ-10%, עקב הרעה בעסקי הרשתות הקמעוניות בארה"ב וחולשת ענף הקניונים בשל כך. נפילת המניה הובילה לביקורת בשוק ההון המקומי על הנהלת גזית גלוב, שהתעכבה לכאורה במכירת מניות ריג'נסי סנטרס שקיבלה במיזוג. אלא שבגזית גלוב ערכו באחרונה תחשיב, שלפיו החיסכון במס כתוצאה מההמתנה לרפורמת המס של טראמפ, יחד עם הגנות פיננסיות שרכשה החברה באמצעות אופציות מכר על סל של מניות מתחום הנדל"ן המניב בארה"ב, הביאו לתמורה נטו עודפת של כ-100 מיליון דולר, ביחס לתמורה נטו שהייתה מתקבלת במקרה של מכירה מהירה של מניות ריג'נסי כבר לפני שנה וחצי.

בעקבות השלמת המכירה ציין חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב, כי החברה קיבלה את מניות ריג'נסי במסגרת עסקת המיזוג של אקוויטי וואן וריג'נסי, שהעניקה פרמיה של 14% לכלל בעלי מניותיה של אקוויטי וואן. הוא הוסיף כי לאחר שגזית גלוב מיקסמה את שווי החזקתה באקוויטי וואן לפני קרוב לשנתיים (מועד חתימת הסכם המיזוג עם ריג'נסי), היא השלימה היום שלב נוסף וחשוב ביותר ביישום התוכנית האסטרטגית לצמצום ההחזקות בחברות הציבוריות, להגדלת רכיב הנדל"ן הפרטי האיכותי ולהורדת המינוף בחברה.

מרחיבה רכישה חוזרת של אג"ח

"אנו נחושים להמשיך ולפעול ליישום תוכניתנו, שתחזיר את החברה לשורשיה - חברה תפעולית עם הנהלה עתירת ניסיון ויכולת, בעלת נדל"ן מסחרי שאינו בר תחליף, באזורים אורבניים צפופי אוכלוסין עם צמיחה חזקה, שלהערכתנו, יניבו תשואות עודפות לאורך שנים. זאת, יחד עם צמצום נוסף של החזקותינו הציבוריות והמשך הורדת המינוף בחברה כדי להתאימה לסטנדרטים הנדרשים לשם קבלת דירוג אשראי בינלאומי וייצור ערך לבעלי המניות", הוסיף כצמן.

בעקבות המכירה הודיעה היום גזית גלוב על הרחבת התוכנית לרכישה חוזרת של איגרות חוב שהנפיקה בעבר, מ-250 מיליון שקל ל-500 מיליון שקל. עד כה רכשה החברה אג"ח בכ-228 מיליון שקל, כך שכעת תוכל להמשיך ולרכוש אג"ח נוספות בסכום של 272 מיליון שקל. רכישות אלה מיועדות להפחתת עלויות המימון והמינוף של החברה.

גזית גלוב עוסקת ברכישה, השבחה, פיתוח וניהול של מרכזים מסחריים ונכסים בעלי שימושים מעורבים באזורים אורבניים צומחים. מלבד ריג'נסי סנטרס, מחזיקה גזית גלוב גם ב-31.3% ממניות חברת המרכזים המסחריים פירסט קפיטל רילטי הקנדית, בעלות שווי שוק נוכחי של 1.58 מיליארד דולר קנדי (4.4 מיליארד שקל). החזקה זו עומדת גם היא למכירה, כשבגזית גלוב ינסו לשכפל לפירסט קפיטל רילטי את הצלחתם במכירת אקוויטי וואן.