מסתמן: שחף שבתאי ימונה לשף הראשי של אל-על

זה שנה מתנהלת חברת התעופה ללא שף המוביל את הפן הקולינרי, לאחר שנפרדה מהשף ירון שלו רגע לפני ששיתוף-הפעולה ביניהם יצא לדרך • שחף שבתאי הוא השף של מסעדת "ניטאן תאי" שבבעלות אשת העסקים נעמי הורוביץ

אחרי הפרידה מהשף ירון שלו, רגע לפני ששיתוף-הפעולה שלו עם אל-על יצא אל הדרך, ל"גלובס" נודע כי בימים הקרובים צפויה אל-על להכריז על שף חדש, וככל הנראה מדובר בשף שחף שבתאי ממסעדת "ניטאן תאי". בחודשים האחרונים בחנה אל-על מספר שפים מובילים לתפקיד.

זה שנה שאין לאל-על שף המוביל את הפן הקולינרי של החברה. בחודש מארס האחרון, 10 חודשים אחרי ההכרזה על השף ירון שלו ממסעדת "טוטו" כמי "שיוביל מהפכה בתחום האוכל שיוגש בטיסות אל-על", הקשר בין הצדדים הגיע אל סיומו. שלו אמור היה להחליף את השף שגב משה, שמונה לשף הראשי של אל-על ב-2010 ושימש בתפקיד במשך 7 שנים.

על הבחירה בזמנו בשף ירון שלו הורמו לא מעט גבות בענף, ורבים גם לא הופתעו שההכרזה לא הבשילה לכדי יישום, בין היתר לאור העובדה ששף של חברת תעופה צריך להתנהל אל מול מפעל אוכל - ת.מ.מ שבבעלות אל-על - על כל המשתמע מכך, בשונה בתכלית מהתנהלות בתוך מטבח במסעדת שף.

שבתאי (43) גדל בקיבוץ עמיעד, והוא שף מוערך שידוע ביחסים טובים עם העובדים ועם הסובבים אותו. הוא אולי נחשב לפחות מוכר, אבל הרזומה שלו עשיר ומרשים. בשנים האחרונות הוא חי על הקו בין בריטניה לישראל, כשהניסיון שלו בתחום הקולינרי חולש על כמה יבשות תוך פוקוס על המטבח האסייתי. הוא למד בבית הספר פרונדי בפריז, עבד בניו-יורק ומשם המשיך לתאילנד. לאחר מכן הוא עבד בהולנד במסעדה אסייתית, משם עבר למומבאי שבהודו וחזרה לישראל. הוא שימש גם כיועץ עבור חברת QLI שבבעלותה בתי מלון ומסעדות ברחבי העולם.

בארץ הוא שימש כשף במסעדות "איסט" והקים את מסעדת "מינה טומיי". לאחר מכן עבר לפראג, שם נשאר כמה שנים ואף זכה בתארים ובהערכות, כולל על ספרים שכתב. אחרי הניסיון שצבר בניהול מטבחים אסייתיים, ב-2016 החל שבתאי לעבוד כשף של מסעדת "ניטאן תאי" ברחוב הארבעה בתל-אביב. המסעדה בבעלותה של אשת העסקים נעמי הורוביץ, רעייתו של חיים הורביץ - בנו של מייסד חברת טבע, אלי הורביץ.

מאל-על נמסר בתגובה כי "החברה איננה מתכוונת להתייחס לשמועות, גם אם הן נכונות וגם אם הן לא נכונות".