נזכר בדרוזים: נתניהו פגש ח"כים מהעדה בנושא חוק הלאום

המחאה הציבורית והתבטאויות השרים בנושא העדה הדרוזית הביאו לזימון הפגישה • המטרה: לתת ביטוי "למחויבות העמוקה של מדינת ישראל לציבור הדרוזי"

ראש הממשלה נתניהו וחברי הכנסת בדיון על צורכי החברה הדרוזית / צילום: חיים צח לע"מ
ראש הממשלה נתניהו וחברי הכנסת בדיון על צורכי החברה הדרוזית / צילום: חיים צח לע"מ

רק לפני שבוע התגאה ראש הממשלה בחוק יסוד הלאום המעלה את השפה העברית למעמד עליון, מעל לשפה הערבית, ומעניק עדיפות להתיישבות יהודית ואינו מדבר כלל על ערך השוויון. היום לאור עתירות ומחאה ציבורית של בכירי העדה הדרוזית הוא זימן אליו שרים בכירים ואת חברי הכנסת מהקואליציה אכרם חסון מכולנו וחמד עמאר מישראל ביתנו כדי לדון בצעדים לביצוע תיקון. חבר הכנסת הדרוזי מן האופוזיציה - סלאח סעד - לא השתתף בפגישה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר האוצר משה כחלון, שר התקשורת איוב קרא וחברי הכנסת חמד עמאר ואכרם חסון נפגשו היום לדיון על צורכי החברה הדרוזית. "מחר ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם נכבדי העדה ובראשם השייח' מוואפק טריף. מייד בתום ההתייעצויות הללו תגובש תוכנית שתיתן ביטוי למחויבות העמוקה של מדינת ישראל לציבור הדרוזי", נמסר ממשרד ראש הממשלה.

השרים נפתלי בנט ומשה כחלון - אמרו ביממה האחרונה שהיעדר יחס לחברה הדרוזית בחוק הלאום הוא טעות וכי יש לתקנו. יחד עם זאת, הם אינם מציעים לבטל את החוק ו/או להוסיף את ערך השוויון גם ביחס למיעוט הגדול ביותר בישראל - המוסלמי.

יצוין שלפני כמה שבועות עבר בכנסת חוק יום ציון תרומת העדה הדרוזית. על פי חוק, עליו חתום גם ראש הממשלה נתניהו, ביום העדה הדרוזית, יוקדשו שיחות במחנות צה"ל לתרומת העדה, יערך טקס מרכזי ויום נאומים מיוחד בכנסת. לפיכך, לא ברור מה מהות תכנית ראש הממשלה לתת ביטוי למחויבות לעדה הדרוזית.