ספרדית או יפנית? 8 אפליקציות מגניבות ללימוד שפה חדשה

בין אם מדובר בשיחה עם מישהו מעבר לים ובין אם כרטיסיות אוצר מילים, אלה האפליקציות שילמדו אתכם באופן הטוב ביותר שפות חדשות - נפוצות יותר או פחות

אנחנו אוהבים להתייחס לעצמנו כאנשי העולם הגדול ולכן ברור לנו שחשוב ללמוד שפה שנייה - ולפעמים שלישית ורביעית - כדי להזמין מוצרים אונליין, להסתדר בחו"ל ולעשות עסקים. באופן מפתיע, אנגלית אינה השפה הנפוצה או המדוברת ביותר בעולם אלא דווקא סינית, על הדיאלקטים השונים שלה. עוד בעשירייה הפותחת: ספרדית, הודית, רוסית וערבית. בין השפות הפופולריות ביותר ללימוד כשפה שנייה (בנוסף לשפות הנפוצות, שתופסות את המקומות הראשונים גם פה): יפנית, צרפתית, גרמנית ואיטלקית.

הרשת מלאה באתרים ובאפליקציות ללימוד שפות, הרבה מהם חינמיים, כמו גם אתרים שמאפשרים לשוחח עם דוברי שפות אחרות וכך לתרגל את השפה החדשה, ואתרים שמציעים לשפר מבטא.

המדריך הבא יעזור לכם למצוא את האפליקציות והאתרים הטובים ביותר שיעזרו לכם ללמוד שפה נוספת, לבחירתכם, אפילו אם מדובר בשפה איזוטרית ללימוד כמו הוואית.

שלושת השמות המוכרים:

1. הפופולרית: דואלינגו

אי-אפשר להתווכח עם ההצלחה: בתוך שבע שנים הגיע דואלינגו, פרויקט חינמי שהושק ב-2011, ל-200 מיליון משתמשים פעילים, אם כי לא כולם מקפידים להיכנס ולתרגל מדי יום. את האפליקציה התקינו למעלה מ-10 מיליון אנשים.

אם ב-2016 כללה דואלינגו מבחר של 19 שפות, הרי שכיום כבר ניתן ללמוד בה 30 שפות. לצד שפות מוכרות שלומדים עשרות מיליוני אנשים, ישנן כמה איזוטריות ובהן אספרנטו, שפותחה כשפה בינלאומית שתקשר בין כולם; ולריאנית גבוהה, שהתחבבה על צופי "משחקי הכס" (328 אלף איש לומדים את השפה); וקלינגונית, שפה שחובבי מסע בין כוכבים אימצו לעצמם (103 אלף איש ואישה לומדים אותה).

בשלב בחירת השפה ניתן לבבור מה הרמה שלכם: האם אתם לומדים מאפס או שיש לכם ידע בסיסי כלשהו ואתם רוצים לשפר את כישורי השפה.

להורדה: אנדרואיד, אייפון

2. הוותיקה: Rosetta Stone

רוזטה סטון - על שם אבן הרוזטה שאיפשרה לפענח את כתב החרטומים המצרי - הוא פרויקט ותיק עד מאד, שהחל את דרכו כבר ב-1992. כיום כולל הפרויקט קרוב ל-30 שפות, בהן כמה שהרבה פרויקטים אחרים מתעלמים מהן כמו פיליפינית, אירית, ואורדו (השפה המדוברת בפקיסטן), במשך המון זמן מדובר היה בפרויקט בתשלום. ערכת הלימוד המלאה באתר - הכוללת גם עזרה בהגייה נכונה - היא בתשלום חודשי גבוה יחסית (15-27 דולר בחודש, תלוי במספר החודשים אליהם אתם מתחייבים מראש), עם זאת האפליקציה חינמית וכוללת הרבה מהפיצ'רים.

להורדה: אנדרואיד, אייפון

3. המשחקת: Memrise

פרויקט פופולרי לא פחות הוא ממרייס. בדומה לדואלינגו, ברגע שתחליטו איזו שפה ברצונכם ללמוד, תצטרכו לבחור מה רמתכם: מתחילים או מתקדמים. ממריס כולל 20 שפות ללימוד, ביניהן איסלנדית, נורווגית ומונגולית.

כדי לא להעיק הלימוד מתבצע כמשחק וניתן גם להקליט את עצמכם כדי לשפר את המבטא, וכן לשוחח בצ'אט עם בוט במטרה לתרגל את השפה. האפליקצייה חינמית ואמנם נכללים בה כל הפיצ'רים - אך כדי לקבלם במלואם, לשימוש שאינו מוגבל בזמן או בהיקפו, תתבקשו לשלם מנוי פרימיום בעלות של 5 דולר בחודש.

להורדה: אנדרואיד, אייפון

חמש אפליקציות שמנסות לפרוץ:

4. המרשימה: Tandem

טנדם מצטיינת בעיצוב נעים וקלאסי. כמו מספר אפליקציות נוספות גם פה הבסיס הוא רשת חברתית ללימוד שפה, בה ישדכו אתכם לדובר מקומי. הגישה הכללית מזכירה אפליקציית היכרויות אבל מנהלי הקהילה ממוקדים בלימוד השפה ומקפידים לשמור על גולשיהם מפני ספאמרים ומפני אנשים שינסו לנצל את הבמה כדי ליצור קשרים רומנטיים. הם רציניים: התחייבות לכך כלולה בין השאר בתנאי השימוש מיד בכניסה לאפליקציה.

כך או כך, כשתיצרו עבור עצמכם כרטיס אישי, תצטרכו לספק מספר פרטים אישיים (גיל וכו'), לכתוב תחומי עניין ואף תוצע לכם האפשרות להעלות מספר תמונות. בהמשך, נתונים אלה ישמשו אתכם כדי למצוא את המורה המתאים ביותר עבורכם: תוכלו לסנן את גולשי האתר האחרים לפי פרמטרים כמו גיל, אזור מגורים, מגדר, תחומי עניין, נושאים לשיחה וכו'.

כל אחד מהגולשים מקבל פידבקים מאחרים שדיברו איתו, כך שתוכלו לדעת מראש מי המורים הטובים ביותר.

בנוסף לכל, אם אינכם סומכים על חבריכם לשיחה, אפשר לחפש באתר מורים בתשלום.

להורדה: אנדרואיד, אייפון

5. המדקדקת: Mondly

הצוות שמאחורי מונדלי הבין שלא מספיק להציע את השפות הפופולריות ביותר וכמו אפליקציות נוספות יש בו 34 שפות לבחור מביניהן. בנוסף להיצע המוכר תוכלו לשלוט באפריקנית, ויאטנמית, קרואטית, תאית ואינדונזית.

מונדלי מציעה זיהוי קולי, משחקי תרגום שיבחנו את היכולות שלכם, דרגות לטפס בהן ככל שתתקדמו ועוד. תלמידיה הרבים מסכימים שיתרונה העיקרי שלמנדלי על פני המתחרות הוא היכולת להסביר בצורה ברורה יותר את כללי הדקדוק ומבנה המשפט של כל שפה (הו שלום past simple, past progressive, future past ועוד שלל זמנים באנגלית). נגיעה קלה בכל פועל תציג את ההטיות השונות שלו וכן דוגמאות.

האפליקציה חינמית, כמובן, אך אם תרצו את הגרסה המלאה של חומרי הלימוד תתבקשו לשלם סך של 10 דולר בחודש (או 48 דולר בשנה).

להורדה: אנדרואיד, אייפון

6. הפטפטנית: Hello Talk

הרעיון פשוט: במקום לבהות במסך ולהקליד משפטים מתורגמים, עדיף ללמוד ישירות ממקומיים שדוברים את השפה, ולנהל שיחה כיפית ונינוחה: הדובר יעזור לכם ללמוד את שפתו, ואתם תעזרו לו ללמוד את שפתכם (עברית או אחרת). השיחה נערכת בכתב, בשיחת וידאו ובאמצעות מסרים קוליים והאפליקצייה מציעה גם פיצ'ר voice to text שיכתוב ויתרגם עבורכם את מה שאמר בן שיחכם, אם לא הצלחתם להבין לבד. פיצ'ר שימושי נוסף הוא תיקוני תחביר.

לטענת המפתחים, יש להם למעלה מ-10 מיליון משתמשים פעילים ו-150 שפות לבחור מביניהן.

להורדה: אנדרואיד, אייפון

7. הבסיסית: 50 Languages

50 שפות לבחירה, למעלה מ-10 מיליון תלמידים, קורסים אונליין, כרטיסיות מילים, תשבצים, קבצי קול ושלל אמצעים נוספים. אלה הופכים את "50 שפות" לכלי שימושי, אבל אל תטעו: האפליקציה לא תלמד אתכם שפה שלמה אלא תקנה לכם אוצר מילים. שום דבר באתר לא מנסה להיות מצועצע: הממשק פשוט וכולל בעיקר טקסט. אפליקציית הטלפון מציעה 100 שיעורים חינמיים שיכינו אתכם להתמודד עם סיטואציות בסיסיות ("ערב טוב", "כמה זה עולה?", "שיהיה יום נעים").

אם תרצו להתקדם מעבר ל-100 שיעורים, תוכלו לעשות זאת תמורת 10 דולר.

להורדה: אנדרואיד, אייפון

8. האיזוטרית: UTalk

הקורסים של יוטוק מרשימים בהיקף המידע שהם מציעים - למעלה מ-130 שפות, דיאלקטים וניבים: זולו, אלבנית, אמהרית, טמילית, קוקנית, פיג'ית, יורובה וגם כמה שפות שלא שמעתם עליהן (אבל לא הוואית, למרבה הצער). מרבית הקורסים מועברים כמשחק, שמאפשר לעקוב אחר התקדמותכם.

יוטוק מציעה אפליקציה בסיסית חינמית, אך עיקר המידע הוא באפליקציות ייעודיות לכל שפה במחיר של 30 שקלים, או בתשלום באתר: 65 דולר עבור כל שפה, או דמי מנוי חודשיים בסך 10 דולר שיפתחו בפניכם את האפשרות לגשת לחומרי הלימוד של כל השפות כולן.

להורדה: אנדרואיד