ברושי לגבאי בעקבות ההשעיה: פרסם ציוץ התנצלות או שאתבע

אמש הודיע יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, לח"כ איתן ברושי כי הוא משעה את פעילותו במפלגה בשל תלונות נגדו על הטרדה מינית שצצו בימים האחרונים • כעת ח"כ ברושי מאיים על גבאי בתביעת לשון הרע: "החלפת את בית הדין בטוויטר. פרסם ציוץ התנצלות או שאנקוט הליכים משפטיים"

ח"כ איתן ברושי / צילום: איל יצהר
ח"כ איתן ברושי / צילום: איל יצהר

בצעד חסר תקדים, מאיים היום (ב') חבר הכנסת איתן ברושי (העבודה) בתביעת לשון הרע נגד יושב-ראש מפלגתו, אבי גבאי, בעקבות הודעת גבאי אתמול כי הוא משעה את פעילותו במפלגה בשל תלונות על הטרדה מינית ותקיפה מינית שצצו כלפי ברושי בימים האחרונים. היום בצהריים פורסם ברשת ב' על-ידי העיתונאי יואב קרקובסקי כי חברי כנסת במפלגת העבודה קיבלו פניות נוספות בנוגע לברושי, וזאת מעבר לסיפור ההטרדה לכאורה שפורסם אמש (א') בערוץ 10.

במכתב הפנייה לגבאי, באמצעות עורך דינו אילן בומבך, נכתב: "לפני 12 שעות הודעת לאומה באמצעות יישומון טוויטר כי 'שוחחתי הערב עם ח"כ ברושי והודעתי לו על השעייתו לאלתר ודרשתי ממנו לקבל אחריות על מעשיו המבישים ולפרוש מן הכנסת'. פעולתך זו נעשתה בחוסר סמכות מובהק, והיא בטלה ומבוטלת".

ברושי דורש מגבאי לפרסם מידית בטוויטר כי הוא חוזר בו, ולהתנצל בפניו "על פעולה חפוזה ונמהרת שנעשתה בחוסר סמכות ורק מן הטעם של להצטייר בצורה 'נאורה' מול ציבור כזה או אחר".

ברושי מפנה לחוקת מפלגת העבודה, לפיה השעיית חבר מפלגה יכולה להיעשות רק דרך בית הדין העליון של המפלגה, והנושא נמצא בסמכות מזכ"ל המפלגה ומזכיר הסניף. עוד מציין ברושי כי לפי חוקת המפלגה חלה חובת השימוע. "לא רק שהינך מחוסר סמכות להפעיל את סמכות ההשעיה, שלא שעשית כן מבלי לזמן את מרשי לשימוע. הכול נעשה בשיחות טלפון קצרות למרשי, שתיים במספר, שבהן הודעת לו, לקונית, כי בכוונתך להשעותו, וכי זו החלטתך", כתב עו"ד בומבך.

"אתה פשוט התעלמת כליל מהוראת מהחוקה, ורמסת אותה בעוצמה, באיזה מירוץ אמוק לתלות את מרשי בכיכר העיר. את עקרונות הדיון ההוגן, החליף הרצון העז שלך לשאת חן בעיני התקשורת; ואת ההחלטה השקולה של מוסד מוסמך להשעות חבר מפלגה, החליף יישומון הטוויטר", נכתב.

עוד מצוין במכתב כי גבאי פעל על סמך מכתב אנונימי שהתקבל אצלו אתמול בשעה 19:45. "כזכור, הכתבה בחדשות 10 שודרה לא הרבה זמן לאחר מכן. מסתבר כי אתה הצלחת 'לאסוף ראיות' במשך 60 דקות, וכנראה שוחחת עם 'הממונה' של המתלוננת, ומידע שקיבלת מאחרים 'הספיק' לך על-מנת לשפוט את מרשי ולגזור את דינו".

ברושי אף זועם על כך שגבאי כינה אותו "עבריין מין". "ייתכן שקיבלת עצה גרועה מחבר, ואולם המעשה שעשית כלפי מרשי הוא מעשה חמור ביותר, שבו החלטת לשמש שופט, חבר מושבעים ולבסוף - תליין. מדובר בלא יותר ממשפט שדה חפוז ומביש, שאתה הוא מי שחתום עליו, לאורך ולרוחב".

כאמור, עו"ד בומבך דורש מגבאי לפרסם ציוץ מתקן ומתנצל, ואת המכתב הוא חותם במשפט הבא: "אם לא תעשה כן עד לשעה 21:00 היום, ייאלץ מרשי לנקוט נגדך הליכים משפטיים במוסדות המפלגה, וזאת מעבר לנזקים שכבר גרמת לו במעשיך ובמילותיך (שיודגשו, כאמור, במכתב נפרד שיישלח אליך בשעות הקרובות)".