עמוס לוזון ביקש מבעלי המניות להעלות את שכרו ל-120 א' ש'

וגם: המרכז לטכנולוגיה נפרד מגילה בן הר, המנכ"לית הפורשת • ג'ורג' חורש ביקר בדייסו ראשון לציון והרגיש ממש כמו ביפן

עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי
עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי

ג'ורג' חורש נמצא בראשון לציון ומרגיש ביפן

לאירוע הפתיחה הרשמי של ענקית הקמעונאות היפנית דייסו (Daiso) שהתקיים אתמול במתחם G בסינמה סיטי שבראשון לציון, הגיע גם מייסד ונשיא החברה, הירוטאקה יאנו שנפעם מהתורים העצומים של הקהל הישראלי שכרגיל נרגש עם כניסתה של עוד רשת בינלאומית לישראל (על אחת כמה וכמה כשמדובר בכזו שמוכרת מוצרי דיסקאונט).

דייסו יפן, שפתחה החודש 3 סניפים בישראל (אשדוד, רעננה וסניף הדגל בראשון לציון), מפעילה 5,000 חנויות ב-30 שווקים בעולם.

בצועדים על השטיח הורוד שנהנו מאירוח בסגנון יפני היו: המארחים בני משפחת חורש, זכיינית דייסו יפן בישראל ובעלת קבוצת יוניון יבואנית טויוטה; הח"כ לשעבר רן כהן (שהגיע כחבר המשפחה); עוזי בניטה, מנכ"ל הרשת; משה אדרי, מבעלי הסינמה סיטי; ארנון תורן, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי; עמיחי קילשטיין, מנכ"ל מאץ ריטייל; טלי אורן, מנכ"לית קניון גינדי TLV; שוקי שוורץ, מנכ"ל טולמנ'ס; אפרת מלכה, מנהלת הסניף בראשל"צ; עופר ואביב איתני, מבעלי רשת ביתילי וקבוצת כרמל גרופ; ירון אשל, מנכ"ל גזית גלוב; משה בן יעקב, לשעבר שגריר ישראל ביפן וסין; רן דנאי, מנכ"ל קבוצת יוניון; ורבים אחרים.

עמוס לוזון מבקש להעלות שכרו ל-120 אלף שקל כמנכ"ל קבוצת לוזון שבבעלותו

המנכ"ל הקודם, ארז תיק, זכה לדמי ניהול חודשיים של 180 אלף שקל. אחרי שהחל לכהן כמנכ"ל קבוצת לוזון שבשליטתו, מבקש עמוס לוזון את אישור בעלי המניות לשכר חודשי קבוע של 120 אלף שקל בתפקיד, לעומת דמי ניהול חודשיים של 100 אלף שקל שקיבל בתפקידו כיו"ר.

עלות העסקתו השנתית מוערכת בקצת פחות מ-1.5 מיליון שקל.

בזימון אסיפת בעלי המניות, לתחילת חודש ספמטבר, ציינו ועדת התגמול ודירקטוריון קבוצת לוזון כי תנאי התגמול אינם שונים משמעותית מאלה שאושרו ללוזון בתפקידו כיו"ר, "וזאת על אף המורכבות הגדולה יותר הכרוכה בתפקיד מנכ"ל לעומת תפקיד של יו"ר", וכי הם כוללים "תגמול קבוע בלבד, ללא מענקים וללא תגמול הוני".

עוד ציינו שם כי תנאי התגמול המוצעים "הינם נמוכים באופן משמעותי" מאלה להם זכה המנכ"ל הקודם של לוזון, ארז תיק, שעלות העסקתו אשתקד עמדה על כ-3 מיליון שקל, כשדמי הניהול החודשיים להם היה זכאי עמדו על 180 אלף שקל.

לוזון נכנס לתפקיד מנכ"ל החברה בחודש מאי האחרון, לאחר שכחודשיים קודם לכן הודיע תיק במפתיע על סיום כהונתו, קצת יותר משנה לאחר שמונה לתפקיד.

מינויו של תיק בחברה אושר לאחר מאבקים מול משפחת אדלסבורג, שהייתה בעלת מניות מיעוט בקבוצת לוזון ומכרה את החזקותיה בשנה שעברה.

לוזון כבר כיהן כמנכ"ל החברה לאחר שרכש את השליטה בה בתחילת 2016.

עוד מבקשים בלוזון לאשר שידרוג של 45% בעלות העסקתה החודשית של ליה לוזון, ביתו של בעל השליטה, מ-31 ל-45 אלף שקל, וזאת לאחר שמונתה לכהן כסמנכ"לית פיתוח עסקי של החברה.

עלות העסקתה השנתית של לוזון ג'וניור צפויה להגיע ל-540 אלף שקל ובחברה ציינו כי תנאי העסקתה "כוללים בפועל תגמול בגין שני תפקידים (סמנכ"ל פיתוח עסקי ומזכירת חברה) המבוצעים בחברות אחרות בדרך כלל על-ידי שני עובדים שונים במשרה מלאה". עוד ציינו שם כי לוזון גם מכהנת כדירקטורית, תפקיד בגינו היא לא מקבלת תמורה.

עמוס לוזון / צילום: תמר מצפי
 עמוס לוזון / צילום: תמר מצפי

חינוך מחדש: המרכז לטכנולוגיה חינוכית נפרד מגילה בן הר, המנכ"לית הפורשת

אמש (א') ערכו עובדי המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) אירוע פרידה מגילה בן הר, מנכ"לית המרכז ב-15 השנים האחרונות. באותה ההזדמנות קיבלו הנוכחים את פניו של המנכ"ל הנכנס, האלוף (במיל') יוסי ביידץ, שעד לאחרונה פיקד על המכללות הצבאיות.

בדוברים: איציק דנצינגר, יו"ר מועצת המנהלים במטח וחבר הועד המנהל של IVN; ואבי זאבי, מקרן כרמל ונצ'רס, המכהן גם כיו"ר ועדת הכספים במטח. כשמארגני האירוע עמדו להציג את שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, ביקש האחרון שלא לתת לו שום תואר נוסף למעט - "חבר שבא לשמח את גילה". לא הגיעו, אך שלחו ברכה מצולמת: שר החינוך נפתלי בנט וראש עיריית תל אביב, רון חולדאי.

עוד באורחים: מיכל כהן, לשעבר מנכ"לית משרד החינוך; אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ; דביר כהנא, מנהל מרכז התפוצות; מיכל כהן, לשעבר מנכ"לית משרד החינוך; אילן ישועה, מנכ"ל אתר וואלה לשעבר מנכ"ל מטח; מוהנא פארס, מנהל אגף תכניות לאומיות במשרד החינוך; פרופ' מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי; דרור אלוני, ראש מועצת כפר שמריהו; אריאל וייס, מנכ"ל יד הנדיב; החוקרת פרופ' קרין נהון ובן זוגה, השר לשעבר מיכאל איתן; שולמית עמיחי, לשעבר מנכ"לית משרד החינוך והיום מנכ"לית עמותת אלכ"א של הג'וינט ואחרים.

בן הר סיכמה ואמרה כי "זכיתי להיות חלק מארגון מיוחד ויוצא דופן בעל משמעות אדירה לחינוך בישראל... אני נפרדת באהבה ממשפחת מטח שהייתה כל עולמי וחלומי במשך 15 שנים". ביידץ בירך את בן הר ואמר: "הדבר הראשון שמשך את עיני במטח היה צבע הפוקסיה של הקירות. אבל מה ששבה את לבי היה הניצוץ בעיניה של גילה. לאחר שנים ארוכות שהקדשתי לבניית המבצר סביב המדינה שלנו, מצאתי במטח את המקום לבניית הבית והפעם מבפנים".

קרין נהון / צילום: סטודיו מג'יק פוטו
 קרין נהון / צילום: סטודיו מג'יק פוטו