לאחר פתיחה צולעת: מניית קרן מגוריט חוזרת למחיר ההנפקה

הקרן חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת 156 יחידות דיור במגדל שייבנה בבת ים תמורת כ-220 מיליון שקל

עו"ד ארז רוזנבוך / צילום:שלומי יוסף
עו"ד ארז רוזנבוך / צילום:שלומי יוסף

קרן הנדל"ן מגוריט  ממשיכה להגדיל את מצבת הנכסים שלה. הקרן חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת 156 יחידות דיור במגדל שייבנה בבת ים בשנים הקרובות וצפוי להיות בגובה של 34 קומות לפחות תמורת כ-220 מיליון שקל בתוספת מע"מ. הדירות בפרויקט יהיו בגודל של 5-2 חדרים, כולל דירות מיוחדות בשטח מכר ממוצע ליחידה של כ-80 מ"ר וכ-9 מ"ר מרפסת. הבניין צפוי להימסר למגוריט בתוך 4 שנים לאחר חתימה על הסכם מכר מחייב, בכפוף לתנאים מתלים - חתימה על הסכם ליווי עם מוסד פיננסי וקבלת היתר בנייה לבניין.

עוד דיווחו במגוריט כי הושלמה מסירתן של 23 יחידות דיור לקרן בפרויקט מרום נגבה ברמת גן, כשב-18 מתוכן נחתמו חוזי שכירות. בעקבות מסירת הדירות ועלייה בערכן הקרן עשויה לרשום שערוך חיובי בהיקף של כ-7 מיליון שקל בדוחות לרבעון השלישי.

מגוריט היא קרן ההשקעות בנדל"ן (ריט) הראשונה שהוקמה בהתאם לתיקון לחוק הריט והיא מתמקדת בנדל"ן מניב למגורים. יזמי הקרן הם עורכי הדין ארז רוזנבוך וחיים ויספיש, המחזיקים 32% ו-11% מחברת הניהול שלה, בהתאמה. מנכ"ל הקרן הוא מתי דב, שכיהן בעבר כמנכ"ל חברת הנדל"ן אזורים. מגוריט החלה לפעול בחודש מאי 2016 והצטרפה לבורסה בספטמבר 2016, לאחר שגייסה כ-240 מיליון שקל - כ-60 מיליון שקל מתוכם בהנפקת המניות הראשונית.

כספי ההנפקה הצטרפו לכ-180 מיליון שקל שהבטיחה טרם לכך מארבעה גופים - חברה קדישא וקרן אלמנות ויתומים, שהשקיעו יחד כ-100 מיליון שקל ואקסלנס וקק"ל שהשקיעו כ-40 מיליון שקל כל אחת. בהמשך ביצעה הקרן גיוס נוסף באג"ח, כך שסך הגיוסים שלה במניות ובאג"ח בבורסה מסתכם בכ-430 מיליון שקל.

לאחר ההנפקה איבדה מנייתה קרוב ל-30% עד לנובמבר 2017, אולם מאז החלה לעלות וב-3 החודשים האחרונים הוסיפה לערכה כמעט 30%. שוויה של הקרן, שהחלה לפעול במאי 2016, עומד כיום על כ-290 מיליון שקל, אחוזים בודדים פחות משוויה בעת שהחלה להיסחר בבורסה. 

מגוריט
 מגוריט

מעבר לרווח השנה

בנובמבר אשתקד עברה הקרן זעזוע לאחר שהיו"ר אייל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר ומומחה כלכלי, ויעל אנדורן, מנכ"לית האוצר לשעבר שכיהנה כדירקטורית ויו"ר ועדת האסטרטגיה של הקרן, החליטו לעזוב אותה.

עד היום מגוריט השקיעה או זכתה במכרזים ב-8 פרויקטים בתל-אביב (34 דירות בפרויקט מידטאון ו-31 דירות ושטח מסחרי בפרויקט הגר"א), גבעת שמואל (מגדלי שיר ברמת הדר), רמלה, רמת-גן, חולון, ירושלים, ראשון-לציון ובאר-יעקב. נכון להיום התקשרה הקרן בעסקאות לרכישה וייזום של כ-700 יח"ד, אשר 115 מתוכן כבר נמסרו לחברה.

את הרבעון הראשון של השנה סיימה הקרן עם רווח של כ-19 מיליון שקל עקב שערוכי נכסים בהיקף של 22.3 מיליון שקל בפרויקטים במידטאון תל-אביב וגבעת שמואל. זאת לאחר שאת 2017 סיימה עם הפסד של כ-10 מיליון שקל. הונה העצמי עמד בסוף חודש מרץ ברמה של כ-235 מיליון שקל.