סלקום | בלעדי

פרטנר מובילה את הנטישות בסלולר ביולי; We4G יורדת

נתוני הניודים בסלולר מראים כי בחודש החולף נטשו את פרטנר 8,300 מנויים • היקף הניודים ל-We4G מבית אקספון נחתך בלמעלה מ-50% לעומת הגיוסים באפריל, והחברה מסכמת את יולי עם 9,000 מנויים חדשים בלבד

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

האם שוק הסלולר בישראל בסחרחורת? אם מסתכלים על נתוני הניודים (נטישות מינוס מעברים וללא מצטרפים חדשים) של חודש יולי 2018, הרי שנדמה שקשה למצוא מאפיין קבוע של השוק ברבעונים האחרונים, ונראה כי אפילו מבצעים כבר לא תמיד משפיעים על התנהגות הצרכנים.

כך למשל חברת פרטנר, שמוכרת במחירים מאד אטרקטיביים, ממשיכה למרות זאת לאבד מנויים בקצב גבוה יותר מכל החברות, בעוד מתחרותיה הוותיקות מצליחות לשמור על הראש מעל המים. 8,300 מנויים נטשו את פרטנר ביולי, ואחריה ברשימה הוט מובייל שננטשה ב-7,000 לקוחות.

הוט מובייל נמצאת אמנם בקמפיין, אך החברה החליטה להתמקד בשוק היותר איכותי, להפסיק להתחרות על לקוחות ב-20-30 שקל ולהתמקד בלקוחות שמייצרים תנועה גם בחו"ל דרך החבילות של 49 שקל בחודש, כולל שימוש בוואטסאפ בחו"ל.

נתון מעניין וחשוב טמון בגזרת הניודים של המתחרה החדשה בשוק, We4G מבית אקספון של חזי בצלאל. האחרונה נחתכת בצורה משמעותי בהיקף הניודים אליה, ונדמה כי יש לבעלי הבית סיבה לדאגה לנוכח הקצב הנמוך. יחד עם זאת, החברה ממשיכה להוביל את הניודים בשוק ועל פי גורמים מקורבים לחברה היא מצליחה לגייס מנויים חדשים בקצב גבוה, שאינם באים לידי ביטוי בניודים. על-פי הנתונים, בחודש יולי גייסה החברה 9,000 מנויים חדשים בלבד - מספר הנמוך בחצי מהמספרים בעת שעלתה לאוויר ושממילא לא היו דרמטיים. באפריל קצב הניודים החיוביים עמד על סדר גודל של כ-20 אלף מנויים, וכעת, 4 חודשים בלבד מאז תחילת הפעילות, קצב הגיוס יורד משמעותית, ונתוני הניידות מראים כי ישנם ימים שהחברה מגייסת באזור 200-300 מנויים בלבד. הבעיה מחריפה למרות שהחברה נמצאת עם קמפיין באוויר, שבדרך-כלל מתגבר את הניודים. 

בגזרת גולן טלקום רואים שביולי החברה חזרה לגיוס חיובי, אחרי שבחודשים האחרונים סבלה מתנודות בניודים החודשיים. הפעם החברה גייסה 700 מתניידים חדשים. 

בקרב החברות הוותיקות נראה כי סלקום ופלאפון משיבות מלחמה ועושות הרבה עבודה על-מנת לשמור את הראש מעל המים ולא לעבור לניוד שלילי. סלקום מסיימת את החודש עם 1,200 מעברים של לקוחות, ופלאפון עם 1,100. 

בקרב החברות הווירטואליות, ביולי נרשמת רגיעה אצל המתחרה האגרסיבית 019 מובייל, והיא מסיימת את החודש עם 700 מתניידים חדשים, אחרי שבחודשים האחרונים רשמה אלפי ניודים בחודש. המתחרה רמי לוי תקשורת סלולרית רושמת החודש 2,000 מתניידים חדשים.