תוצאות מאכזבות לנובה: גידול בהוצאות פגע ברווחיות ברבעון

במחצית הראשונה צמחו ההכנסות בכ-13%, והרווח נקי הסתכם בכ-26 מיליון דולר - ירידה של 3%

מנכ"ל נובה, איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר
מנכ"ל נובה, איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר

חברת נובה מכשירי מדידה, אותה מוביל המנכ"ל איתן אופנהיים, הציגה היום (ד') תוצאות מאכזבות לרבעון השני של השנה וסיפקה תחזית חלשה לרבעון השלישי.

נובה, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים וטכנולוגיות למדידת חומרים ומימדים, רשמה עלייה של 10% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, אולם ירידה של 1% לעומת הרבעון הקודם, לרמה של כ-62 מיליון דולר.

שיעור הרווח הגולמי מההכנסות עמד על כ-58%, בדומה לשיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון השנה וירידה של 1% לעומת 59% ברבעון המקביל. ההוצאות התפעוליות גדלו ב-25% לעומת הרבעון המקביל לכ-22.1 מיליון דולר, מה שפגע ברווח התפעולי והנקי של נובה.

הרווח התפעולי הצטמק בכ-13.3% לעומת הרבעון המקביל ועמד על כ-13.6 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-11.8 מיליון דולר ברבעון, 41 סנט למניה, ירידה של 16% לעומת הרבעון הראשון השנה ושל 11% לעומת הרבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP (רווח ללא הפחתת נכסים בלתי מוחשיים בגין רכישות, פריטי מס מיוחדים והוצאות בגין תגמול מבוסס מניות) רשמה החברה רווח נקי של 13.3 מיליון דולר, 46 סנט למניה, ירידה של 13.5% מהרבעון הקודם ושל 12% ביחס לרבעון המקביל.

בקופת המזומנים של החברה היו כ-169 מיליון דולר בסוף הרבעון השני.

נובה
 נובה

"בסיס הלקוחות והבידול הטכנולוגי מגדילים שוק היעד" 

את המחצית הראשונה של 2018 סיכמה נובה עם צמיחה של 12.7% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, שהגיעו לכ-125 מיליון דולר. השורה התפעולית הצביעה על ירידה של 4.2% ברווח לרמה של כ-29.6 מיליון דולר ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי על בסיס GAAP של כ-26 מיליון דולר, ירידה של 3% לעומת המחצית המקבילה.

ברבעון הנוכחי (השלישי) צופה הנהלת נובה הכנסות של 58-64 מיליון דולר, רווח למניה על בסיס Non-GAAP בטווח של 37-49 סנט ורווח על בסיס GAAP של 32-44 סנט למניה.

מניות נובה   (הנסחרות בתל אביב ובנאסד"ק) הגיבו לדוחות ולתחזית בצניחה של 8%. עם זאת, בשנה האחרונה התקדמה המניה ב-13% ושווי החברה הגיע לכ-2.7 מיליארד שקל.

המנכ"ל אופנהיים ציין עם פרסום הדוחות כי "תוצאות הרבעון השני מבססות את התקדמות החברה באספקת פתרונות מדידת חומרים וממדים עבור תהליכי ייצור מתקדמים של 3D NAND ו-DRAM. אנו מאמינים כי בסיס הלקוחות הרחב של החברה, יחד עם הבידול הטכנולוגי שלנו, מגדילים את שוק היעד שלנו ותומכים ביישום אפקטיבי של תוכנית הצמיחה ארוכת הטווח שלנו".