מעלה תחזית: סודה סטרים מזנקת ב-20% בעקבות דוחות חזקים

החברה, שנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, רשמה צמיחה של 31% בהכנסות הרבעון השני השנה לרמה של כ-171.5 מיליון דולר בהשוואה ל-130.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודה סטרים / צילום: תמר מצפי
דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודה סטרים / צילום: תמר מצפי

מניית סודהסטרים  (נסחרת בתל אביב ובנאסד"ק) מזנקת בכ-20% במסחר המוקדם בארה"ב בעקבות דוחות חזקים שפרסמה החברה לפני זמן קצר.

סודהסטרים אינטרנשיונל , אותה מוביל המנכ"ל דניאל בירנבאום, רשמה צמיחה של 31% בהכנסות הרבעון השני השנה לרמה של כ-171.5 מיליון דולר בהשוואה ל-130.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הצמיחה בהכנסות נבעה מרוב מגזרי הפעילות הגאוגרפיים ובעיקר במדינות גרמניה, צרפת, קנדה וארה"ב ומהשפעה חיובית של שערי החליפין בהיקף של כ-8 מיליון דולר בעיקר כתוצאה מהתחזקות האירו מול הדולר.

השורה התפעולית הצביעה על קפיצה של 89% ברווח ברבעון זה לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-31.8 מיליון דולר, ובשורה התחתונה הציגה החברה זינוק של 82% ברווח הנקי ברבעון לעומת הרבעון המקביל אשתקד לרמה של כ-26 מיליון דולר.

סודהסטרים פועלת בתחום המים המוגזים הגדול והיא יצרנית מובילה של מערכות הגזה ביתיות, המאפשרות לצרכן להפוך מי ברז רגילים למים מוגזים או מים מוגזים בטעמים שונים.

הקפיצה במנייה הביאה את שוויה של החברה לכ-8.6 מיליארד שקל לאחר שהמניה הכפילה פי 8 את שוויה בפרק זמן של כשנתיים וחצי.

כעת צופה הנהלת סודהסטרים כי הכנסות החברה יצמחו השנה בכ-23% לעומת שנת 2017 , לעומת תחזית קודמת לגידול של כ-15%. הרווח התפעולי צפוי לגדול בכ-44% זאת לעומת התחזית הקודמת לגידול של כ-15%.

בירנבאום אמר עם פרסום הדוחות כי "החברה נמצאת בתנופה עסקית, אשר בעקבותיה אנו מעדכנים את תחזית המכירות והרווחיות לשנה. אנו גאים לייצר ולייצא מישראל 70 מיליון מוצרים בשנה, הנושאים את דגל ישראל, ל-45 מדינות. מי שראוי להוקרה הם עובדינו המסורים, בעיקר 2,000 עובדי מפעלינו ברהט ובאשקלון - יהודים וערבים, ישראלים ופלסטינאים, בדואים ודרוזים, סטרייטים ולהט"בים - העובדים בשוויון, בדו-קיום ובשלום".