יו"ר הכנסת: "רואה בחומרה את התקרית של סלינגר"

ח"כ יולי אדלשטיין מתכוון לעסוק בנושא בוועדה שהקים לגבי הפרת חובת התייצבות בפני ועדות הכנסת • " נציגי הממשלה ממשיכים להתייחס לכנסת כאסקופה נדרסת, ולא נוכל לתת לכך יד"

יולי אדלשטיין  / צילום : איל יצהר
יולי אדלשטיין / צילום : איל יצהר

"לא יעלה על הדעת כי נציג הממשלה, עליו מטילים שני חוקי יסוד את החובה לתת דין וחשבון בפני הכנסת, יבחר שלא לעשות כן", כך כותב יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במכתב תשובה לח"כ איתן כבל בנוגע לתקרית שאירעה אתמול, ובמהלכה הממונה על שוק ההון דורית סלינגר סרבה להופיע בפני ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא האשראי ללווים הגדולים.

סלינגר הגיעה אתמול לישיבה עם הצוות שלה והמצגת שהכינה לישיבה, אך סרבה להופיע בה לאחר שגילתה שמדובר בפורמט של שימוע בסנאט השם אותה בעמדה של "נאשמת" בשולחן נפרד.

בעקבות תקרית זו שלח אתמול כבל מכתב לאדלשטיין וליועמ"ש ובו קרא להם לנקוט בסנקציות כנגד סלינגר. אדלשטיין השיב היום במכתב, כי בכוונתו לדון בתקרית של סלינגר בועדה המיוחדת שהקים השנה העוסקת במקרים בהם חלה הפרה של חובת התייצבות בפני וועדות הכנסת.

"אני רואה את האירוע בחומרה רבה לא רק מפני שכבוד הועדה חשובה בעיני, ולא רק מפני שכבוד הכנסת חשוב בעיני, אלא מפני שכבוד אזרחי ישראל חשוב בעיני. הם אלו שנפגעים מכך שמהכנסת נמנע לבצע את עבודתה", כותב אדלשטיין במכתב שהגיע לידי "גלובס".

עוד הוא כותב: "ההחלטה האחרונה של גב' סלינגר שלא להתייצב בפני הועדה אינה עומדת לבדה. היא האחרונה בשורה של אישים ונושאי משרות, בכירות כזוטרות, שזומנו להתייצב בפני וועדות הכנסת אך השיבו את פניהן ריקם. נציגי הממשלה ממשיכים להתייחס לכנסת כאסקופה נדרסת, ולא נוכל לתת לכך יד".