אפריקה נכסים: צפוי רווח של כ-255 מ' ש' משערוך נכס ברבעון

בחברה ציינו כי מסתמן שתציג בדוחות הרבעון השני רווחי שערוף בהיקף של 245-265 מיליון שקל לאחר מס • מנהלת מגעים מתקדמים עם שני בנקים זרים למימון מחדש של הלוואה שלקחה לצורך הקמת קניון קוטרוצ'ן בבוקרשט, בהיקף של כ-300 מיליון אירו

אברהם נובוגרוצקי, מנכ"ל אפריקה נכסים / צילום: שלומי יוסף
אברהם נובוגרוצקי, מנכ"ל אפריקה נכסים / צילום: שלומי יוסף

אפריקה נכסים, הנמצאת בשליטת אפריקה ישראל שעומדת לעבור ככל הנראה בקרוב לשליטת איש העסקים מוטי בן משה, צפויה לרשום רווח הון משערוך חיובי של נכס בהיקף של כ-255 מיליון שקל בדוחות הרבעון השני של 2018, שצפויים להתפרסם בהמשך החודש. על כך דיווחה החברה הבוקר (ה') לבורסה.

"על בסיס טיוטות של הערכות השווי ניכרת עלייה בשווי ההוגן המצרפי של נכסי הנדל"ן להשקעה של החברה, בעיקר, על רקע שיפור בתוצאות העסקיות של נכס נדל"ן להשקעה מהותי מאד של החברה וכן ירידה בשיעורי ריביות ההיוון במדינות הפעילות של קבוצת החברה", מסרה החברה. כפועל יוצא מכך, מציינים באפריקה נכסים, מסתמן כי החברה עשויה להציג בדוחות הכספיים לרבעון השני רווחי שערוך בהיקף כולל של 300-330 מיליון שקל (לפני מס) ובהיקף של 245-265 מיליון שקל לאחר מס.

עוד אומרים בחברה כי היא מנהלת מגעים מתקדמים עם שני בנקים זרים למימון מחדש של הלוואה שלקחה לצורך הקמת קניון קוטרוצ'ן בבוקרשט, בהיקף של כ-300 מיליון אירו ובריבית משתנה במרווח של 2.45% מעל לריבית ה"יוריבור". ריבית זו נמוכה בכ-1.7% מהריבית הקיימת על הלוואה (יתרה בהיקף של כ-185 מיליון אירו) שלקחה החברה בעבר.

במקביל, "הנהלת החברה פועלת לקידומם של הסכמי מימון נוספים ביחס לפרויקטים אחרים במדינות הפעילות, המצויים בשלבים שונים של תכנון או הקמה".

נציין כי אפריקה נכסים פועלת באמצעות החברה הבת, אפי אירופה, במדינות צ'כיה, סרביה, רומניה, בולגריה, גרמניה, לטביה ופולין. היא יוזמת ומפתחת פרויקטים המשלבים מגורים ומסחר, כולל מבנים מסחריים, קניונים, פארקים לוגיסטיים ועסקיים ומבני מגורים.

בתגובה לדיווח מזנקת מניית אפריקה נכסים  בבורסה. שוויה של החברה עומד על כ-2.4 מיליארד שקל לאחר עלייה של 18% במניה בשנה האחרונה.

בחודש שעבר השלים בן משה צעד חשוב לקראת השתלטותו על אפריקה ישראל, לאחר שסיכם עם רשות המסים את ניסוחו המפורט של הסכם השומות של החברה. כעת חוזר הכדור לידיהם של מחזיקי איגרות החוב של אפריקה ישראל, שיידרשו להצביע בשבוע הבא (9 באוגוסט) פעם נוספת על הסדר החוב של החברה עם בן משה.