הוגשה בקשה לצווי מניעה נגד הנהלת תאגיד השידור "כאן"

ועד עובדי התאגיד וארגון העיתונאים הגישו את הבקשה בעקבות חשיפת המסמך המשמיץ • דורשים פיצוי כספים לעובדים • עובדי "כאן" התפרצו לישיבת מועצת התאגיד שהתקיימה היום אחה"צ

אחרי שלב ההצהרות מגיע שלב המעשים: בעקבות חשיפת הרשימות ששימשו למיון וקטלוג עובדים במהלך תהליך המעבר שלהם מרשות השידור לתאגיד השידור "כאן", מגישים היום (א') ארגון העיתונאים וועד עובדי התאגיד בקשה לצווי מניעה נגד הנהלת התאגיד.

בבקשה שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב דורשים העובדים פיצוי כספי לעובדים על רקע הפרת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, פגיעה בחופש העיתונות והפרת חוק תאגיד השידור הציבורי הישראלי בכל הקשור לאופן גיוס וקליטת העובדים תוך רמיסת כל הכללים, לרבות כללי המכרזים.

עוד מתבקש בית הדין לקבוע כי על התאגיד להימנע משימוש במסמך המשמיץ; להעביר לידיעת הארגון והוועד את מלוא המידע בנוגע לאותו מסמך - לרבות זהות עורכיו ותוכנו, מה השימוש שנעשה בקובץ ובאילו תקופות ומי האנשים שנחשפו לקובץ; וכן למסור את המסמך במלואו לידי הארגון והוועד.

בשעות הבוקר נשלחה בקשה דומה מאגודת העיתונאים בירושלים, שדרשה ממועצת התאגיד לחשוף באופן מלא את המסמכים הנוגעים לדרך גיוס העובדים.

בנוסף, בארגון ובוועד מבקשים כי יינתנו צווים הצהרתיים, לפיהם הנהלת התאגיד הפרה את חוק הסכמים קיבוציים, הפרה את חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, פגעה בחופש העיתונות, פעלה בניגוד לחובתה לגיוס וקליטת עובדים בצורה שוויונית, הוגנת, ראויה ונאותה, ולרבות על-פי חוק השידור הציבורי וחובת עריכת מכרזים. כאמור, בארגון ובוועד מבקשים כי הנהלת התאגיד תשלם לעובדים פיצוי כספי בגין פגיעה בהתארגנות ובגין הפרת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

כפי שפורסם ב"גלובס", ועד הפעולה של העובדים הודיע כבר בשעות הבוקר כי הוא מתעתד לנקוט צעדים נגד הנהלת התאגיד בעקבות הרשימות שנחשפו. ועד הפעולה הזמין כל עובד שחושב כי זכויותיו נפגעו לפנות לארגון לקבלת ייעוץ משפטי לצורך הגנה על זכויותיו.

בתוך כך, עובדי תאגיד השידור התפרצו היום לישיבת מועצת התאגיד שהתקיימה אחר-הצהריים, שבה נידונו, בין היתר, השלכות חשיפת רשימות מיון העובדים שעברו מרשות השידור לתאגיד. העובדים נשאו שלטים שבהם נכתב בין היתר: "זאת לא טעות, זו מדיניות", "איפה הכבוד לעובדים", "חברי מועצה - תפרקו את הפצצה", "זה הזמן להתנצל, העובדים הם לא אקסל" ועוד.

העובדים הוזמנו על-ידי חברי המועצה להיכנס ולדבר, והעובדים מצידם דברו על הפגיעה שחוו בעקבות פרסום הרשימות, ודרשו מחברי מועצת התאגיד לתקן את הליקויים באופן מיידי.