Yotpo רכשה את הסטארט-אפ Swell Rewards ב-16 מיליון דולר

מדובר ברכישה הראשונה של חברת ההייטק הישראלית, שמפתחת פלטפורמה לשיווק עצמי למותגי קומרס

מייסדי yotpo תומר תרגין ועומרי כהן / צילום: איל יצהר
מייסדי yotpo תומר תרגין ועומרי כהן / צילום: איל יצהר

חברת ההייטק הישראלית יוטפו (Yotpo) מודיעה על רכישת הסטארט-אפ האמריקאי Swell Rewards. הרכישה התבצע בסכום של 16 מיליון דולר, לפי מקורבים לעסקה. זוהי הרכישה הראשונה שביצעה החברה.

יוטפו מפתחת פלטפורמה למותגי קומרס המאפשרת להם לשווק את עצמם באמצעות הצגת חוות דעת של גולשים, תמונות, דירוגים, ביקורות וסרטונים. החברה הנרכשת Swell Rewards פיתחה פלטפורמת מועדון לקוחות המאפשרת לתגמל לקוחות באמצעות נקודות. רכישת Swell Reward נועדה לאפשר ליוטפו לתגמל גולשים שייצרו תכנים שסייעו למותגים לבצע מכירות. עוד טרם העסקה יוטפו ו-Swell Reward פעלו בשיתוף פעולה כדי לאפשר למותגים לתגמל לקוחות שביקורותיהם סייעו במכירות.

"כשהתחלנו לדבר עם יותר ויותר לקוחות, הם אמרו לנו שיעזור להם אם נחבר את פלטפורמות תוכן הגולשים שלנו, לפלטפורמה לוילטי אנד ריפרל - פלטפורמה למועדני לקוחות כמו של Swell Reward", אומר תומר תגרין, מנכ"ל יוטפו. "הרבה מהלקוחות שלנו הבינו שכדי להצליח הם צריכים לוודא שהלקוחות שלהם חוזרים שוב ושוב, ולכן הם מעוניינים גם בשירות של מועדוני לקוחות, שמתגמל לקוחות חוזרים, או לקוחות שמפנים אליהם חברים שלהם".

בעקבות ההבנה הזאת, מספר תגרין, יוטפו עשתה אינטגרציה עם מספר חברות שהפעילו מועדוני לקוחות לתוך הפלטפורמה שלה, בינהן Swell, אך מהר מאוד הם הבינו דבר נוסף: "התחלנו להבין שיש פוטנציאל יותר עמוק בדאטה שנאסף בין הפלטפורמות, אבל בשביל לממש אותו אני צריך שהפלטפורמה תהיה כולה בבעלותי". החיבור בין הפלטפורמות, נועד לייצר מערכת תגמול חדשה עבור התרומה של לקוח למערך השיווק של החברה: "לדוגמה, את העלית תמונה, ולאורך זמן מתברר שהתמונה הזאת היא אחת התמונות בעלות הערך הגדול ביותר עבור החנות - כל מי שמסתכל עליה קונה. אז אני רוצה שתקבלי יותר נקודות כחברת מועדון, גם אם לא קנית שום דבר נוסף".

יוטפו נוסדה ב-2011 על ידי עומרי כהן ותומר תגרין המשמש כמנכ"ל. החברה גייסה עד כה 101 מיליון דולר ומעסיקה יותר מ-300 עובדים במשרדים בתל אביב, ניו יורק ולונדון. Swell היא חברת בוטסטראפ, אשר לדברי תגרין אינה רווחית אך גם אינה הפסדית. עם הרכישה, משרדי Swell בבוסטון, על 15 עובדי החברה, יהפכו למשרד נוסף של יוטפו בבוסטון.

כיום, יוטפו מעסיקה בישראל כמעט 200 עובדים. החברה שכרה לאחרונה בניין שלם עבור משרדיה בתל אביב, אשר נועד להכיל כמות כפולה של עובדים. בינתיים, החברה מגייסת כמה עשרות של מתכנתים, בשל אתגר בגיוס כוח אדם בישראל: "מה שמעכב אותנו זה למצוא אנשים שגם מתאימים לתרבות שלנו,וגם מספיק טובים", אומר תגרין. הוא מדגיש שלמרות הקושי, החברה מעוניינת להמשיך ולרכז את פעילות הפיתוח שלה בישראל.

"קשה מאוד היום, ואני חושב שזה קושי הולך וגדל, למצוא אנשי פיתוח ודאטה בארץ. חשוב לנו שאנשי הפיתוח יהיו מחוברים לשוק ויבינו את האימפקט של מה שהם מייצרים, ויש אצלנו התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים לא פשוטים. קבוצת הדאטה סיינס שלנו, הרימה צוות NLP שהדיוק שלו הוא אחד הטובים שיש היום בעולם לדעתי.

"אנחנו מתחרים על עובדים גם עם הגדולות, כמו גוגל ואמזון, וגם עם סטאראפים מאוד מאוד קטנים. אנחנו מנסים לעשות אנליזה של לאן המועמדים שלנו הלכו, ואנחנו רואים שיש טרנד חדש של הרבה מאוד סטארטאפים קטנים של למטה מ-10 אנשים. אנחנו מאוד תחרותיים בשכר אבל 90% מאנשי הפיתוח שלנו, אם הם היו רוצים למקסם רק שכר, כנראה הם לא היו אצלנו. הם אצלנו כי הם רוצים אתגר טכנולוגי ולעשות אימפקט אמיתי".

זו רכישת חברה ראשונה שמבצעת יוטפו, המהווה חלק ממאמציה לבסס את עצמה כחברה גדולה. במהלך שלוש השנים האחרונות, יוטפו חוותה צמיחה מואצת, ומספר לקוחותיה גדל בכ-480%, כאשר הסכום שמשלם לה כל לקוח גדל ב-200% בממוצע. עד היום, יוטפו גייסה 102 מיליון דולר, כאשר הסבב האחרון גוייס לפי שווי של חצי מיליארד דולר, על פי נתוני IVC. לחברה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה, אך היא אינה רווחית. זוהי הרכישה הראשונה שביצעה החברה, כחלק מנסיונה להתבסס כחברה גדולה.

תעודת זהות: Yotpo

הקמה: 2011

מייסדים: תומר תגרין ועומרי כהן

עובדים: 300, כ-200 בישראל והיתר בניו יורק, לנדון ובוסטון.

גיוסי הון עד כה: 102 מיליון דולר

משקיעות: כללטק, Bessemer, Vintage, Marker, Blumberg Capital, Rhodium ו-ורטקס.