"מקווה שבאמצע אוק' יתחיל השידור המשותף של 10 ורשת"

כך אמר מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבקי בפגישה עם עובדי הערוץ • "חובת כולנו לעשות כל מאמץ לעזור במיזוג, ולגלות סולידריות חברתית לאלה שלא יקלטו. סולידריות חברתית איננה סיסמה ואינה מריחת מילים"

יוסי ורשבסקי / צילום: איל יצהר
יוסי ורשבסקי / צילום: איל יצהר

"חובת כולנו לעשות כל מאמץ לעזור במיזוג, ולגלות סולידריות חברתית לאלה שלא יקלטו. סולידריות חברתית איננה סיסמה ואינה מריחת מילים", כך אמר היום (ה') מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי בפגישה עם עובדי הערוץ. הפגישה שתוארה על-ידי הנוכחים בה כמרגשת במיוחד זכה ורשבסקי לדקות ארוכות של מחיאות כפיים. למרות אי-הבהירות הנוגע למצבם בעתיד, לא שכחו העובדים להודות לו על חודשים ארוכים של תמיכה. גורמים בתעשייה מספרים כי מאז שסוכם המיזוג של רשת וערוץ 10 משקיע ורשבסקי מאמצים גדולים במציאת מקומות עבודה לעובדי הערוץ.

בשיחה עם עובדי הערוץ דיבר ורשבסקי על שמחה מהולה בעצב. "המכלול השלם של ערוץ עשר, חברת החדשות, התוכניות הייחודיות, הרצועות המופלאות שיצרנו, לא יהיו עוד. גם המרקם החברתי, השילוב הייחודי בין החדשות לערוץ, ורוח ערוץ עשר, נגמרו. נראה לי שכולנו יכולים להביט אחורה בגאווה עצומה ולהתגאות בדבר המופלא שיצרנו".

כזכור המיזוג אושר על-ידי הממונה על ההגבלים בהסתמך על דוקטרינת הפירמה הכושלת. בהתייחסו לכך אמר ורשבסקי כי "כולנו קראנו ונעלבנו מהמינוח חברה כושלת.
אני רוצה להזכיר שכבר ב-2011 התרענו על ההחזקה המשותפת של קשת ורשת בחדשות 2. המחוקק נתן מתנה של חמישים מליון שקל לכל אחת מהן כדי להתחרות בנו בכלים לא שווים. למרות ההספד לא סיימנו, חובותינו להמשיך עד יום השידורים האחרון, לשדר ולתת שירות לצופים בצורה המקצועית ביותר, כאילו היום התחלנו לשדר. אסור שצופה אחד ירגיש שמשהו קרה לערוץ. זאת בעיקר חובתינו לעצמנו, וכן מילים גבוהות: מורשת ערוץ עשר ". 

אמנם בשלב הזה דברים הנוגעים למיזוג לא ברורים אך ורשבסקי ניסה להתייחס לעתיד לבוא: "ימים הקרובים אמורה להסתיים עסקת קשת רשת על מכירת חדשות 2. במקביל נחכה לאישור הרשות השנייה למיזוג. לאחר מכן תושלם עסקת המיזוג. אני מקווה שבאמצע אוקטובר יתחיל השידור המשותף. בימים הקרובים נקבל אישור משפטי לשבת עם אנשי רשת ולהבין את צרכי החברה החדשה . גם מנכ"ל החברה אבי צבי וגם בעלי המניות רוצים לעשות כל מאמץ לקלוט מקסימום עובדי הערוץ לחברה הממוזגת. חובת כולנו לעשות כל מאמץ לעזור במיזוג, ולגלות סולידריות חברתית לאלה שלא יקלטו. סולידריות חברתית איננה סיסמה ואינה מריחת מילים. כולנו, לא משנה היכן נעבוד, ברשת, קשת, בתאגיד, ובכל מקום נשארים עשר בנישמתינו. חובה על כל אחד שניקלט להיות שגריר ומליץ יושר של אנשי עשר. לעזור בכל גיוס ובכל קליטה".