צה"ל ירה בטנקים לעבר עמדות חמאס; אלפים התקהלו על הגדר

הערב נהרגו שני פלסטינים במהלך התקהלויות בחמישה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה

ההפגנות ליד הגדר. חמאס שילם 50 דולר למשפחה, 20 דולר ליחיד / צילום: רויטרס, Ibraheem Abu Mustafa
ההפגנות ליד הגדר. חמאס שילם 50 דולר למשפחה, 20 דולר ליחיד / צילום: רויטרס, Ibraheem Abu Mustafa

נמשכת המתיחות בדרום, כשברקע הודעות חמאס על הבנות להפסקת הלחימה, והכחשותיהן מצד גורמים ישראליים: הערב (ו') נהרגו שני פלסטינים במהלך התקהלויות בחמישה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. הפלסטינים טענו כי השניים נהרגו מאש צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר כי בהתפרעויות לאורך הגדר השתתפו כ-9,000 איש, ובמהלכן הושלכו בקבוקי תבערה ויודו אבנים לעבר כוחות צה"ל. בכמה מוקדים הובערו גם צמיגים והכוחות שהיו פרוסים באזור הגיבו בהתאם להוראות הפתיחה באש והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

באחת ההתקהלויות בצפון הרצועה הושלך רימון לעבר כוח של צה"ל. לא היו נפגעים. טנק של צה"ל ירה בתגובה לעבר עמדה של חמאס. זמן קצר לאחר מכן טנק של צה"ל ירה לעבר עמדה נוספת של חמאס - בדרום הרצועה. מצה"ל נמסר כי תקיפה זו באה בתגובה להפרות הסדר האלימות לאורך הגדר.

ההתקהלויות לאורך הגדר התחדשו בצהריים, אחרי שעות ארוכות של שקט יחסי ברצועה, שבמהלכן צה"ל לא ביצע תקיפות ברצועה - וירי הרקטות לעבר ישראל נעצר. בשעות הצהריים הודיע פיקוד העורף על הסרת המגבלות לציבור בעוטף עזה - ועל חזרה לשגרה, וזאת לאחר הסלמה שנמשכה כיממה ובמהלכה חיל האוויר תקף מעל 150 מטרות של חמאס ברחבי הרצועה. לעבר ישראל נורו כ-200 רקטות ופצצות מרגמה ומערכת כיפת ברזל יירטה 35 מהן.

חרף הטענות של חמאס על הפסקת אש - גם היום נמשכה הפרחת עפיפונים ובלוני תבערה, שגרמו לכמה הצתות בעוטף עזה.