זאב שטיין התפטר מניהול רבוע נדל"ן אחרי 12 שנים בתפקיד

שכרו החודשי של שטיין עומד על כ-118 אלף שקל, ותנאי העסקתו כוללים פיצויי פיטורים של 175% במקרה של התפטרות • ב-2017 עלות העסקתו עמדה על 4.3 מיליון שקל

זאב שטיין / צילום: תמר מצפי
זאב שטיין / צילום: תמר מצפי

אחרי 12 שנה בראשות חברת רבוע כחול נדל"ן, וכשהוא בגיל 64, מנכ"ל החברה זאב שטיין הודיע הבוקר (ב') על התפטרותו מהתפקיד. שכרו החודשי של שטיין עומד על כ-118 אלף שקל, אחרי העלאה של 15% ממנה נהנה במאי 2016, אז אישרו לו בעלי המניות גם מענק הישארות בתפקיד של 8 משכורות שחייב אותו להישאר בתפקידו לפחות לשנתיים. תנאי העסקתו של שטיין כוללים פיצויי פיטורים של 175% במקרה של התפטרות. ב-2017 עלות העסקתו עמדה על 4.3 מיליון שקל ובחמש השנים האחרונות (2013-2017) עלות העסקתו הצטברה ליותר מ-17 מיליון שקל.

שטיין, שהחל להיות מועסק באלון חברת הדלק ב-1992, שהייתה אז בבעלות אלון רבוע כחול ישראל מונה לעמוד בראשה של רבוע כחול נדל"ן בחודש יולי 2006, לקראת הנפקת החברה. 

עלות העסקת זאב שטיין ברבוע כחול נדל"ן בשנים האחרונות
 עלות העסקת זאב שטיין ברבוע כחול נדל"ן בשנים האחרונות

רבוע כחול נדל"ן הוקמה בסוף 2005 במסגרת רה-ארגון, במסגרתו פיצלה והעבירה אלון רבוע כחול את פעילות הנדל"ן שלה, כדי לפתחה, ובאוגוסט 2006 הונפקה בבורסה. עיקר עיסוקה מתרכז בתחום הנדל"ן המניב בישראל, ומשנת 2010 היא פועלת גם בתחום הבנייה למגורים, אז נכנסה לשותפות בפרויקט השוק הסיטונאי שבמרכז תל-אביב, הכולל בעיקר את קניון TLV ומתחם מגורים של כמה מאות דירות.

בעלת השליטה ברבוע כחול נדל"ן היא אלון רבוע כחול, בה מחזיק מוטי בן משה באמצעות חברת אקסטרה אחזקות הפרטית. מרבית נכסיה של רבוע כחול נדל"ן מושכרים לסופרמרקטים, ובעבר אלה מנו בעיקר את רשת מגה, שגם היא הייתה בשליטת קבוצת אלון. מניית רבוע כחול נדל"ן נחלשה מתחילת השנה ב-5% ומשקפת לחברה שווי של 1.5 מיליארד שקל.

עוד עדכנה היום רבוע כחול נדל"ן על התפטרותו של יהודה שגב מתפקידו כדירקטור חיצוני של החברה, וזאת בעקבות רכישת חברת אפריקה ישראל שמבצע בן משה, "ומאחר וקיים חשש לניגוד עניינים" בשל העובדה כי שגב מכהן כיו"ר חברת התשתיות והנדל"ן שפיר הנדסה. את מקומו של שגב תתפוס אסתרי גילעז-רן.