בכירה בפייסבוק למו"לים: אם לא תעבדו איתנו, תגמרו בהוספיס

לפי דיווח בעיתונות האוסטרלית, קמפבל בראון, מנהלת שותפויות החדשות של פייסבוק, אמרה את הדברים לקבוצה של יותר מ-20 אנשי שידור ומו"לים אוסטרלים • בפייסבוק מכחישים

פייסבוק / צילום: שאטרסטוק
פייסבוק / צילום: שאטרסטוק

בכירה בפייסבוק אמרה לחברות מדיה אוסטרליות שאם לא ישתפו פעולה עם הרשת החברתית, יבוא הקץ על עסקיהן. על-פי דיווח ב"דה אוסטרליאן", קמפבל בראון, מנהלת שותפויות החדשות של פייסבוק, אמרה לקבוצה של יותר מ-20 אנשי שידור ומו"לים: "אנחנו נעזור לכם להפיח חיים חדשים בעיתונות", והבהירה כי אם זה לא יקרה, "בתוך כמה שנים אני אחזיק לכם את היד, והעסקים הגוועים שלכם יהיו הוספיס לחולים סופניים". הדברים המיוחסים לה אושרו בידי 5 אנשים שהשתתפו בפגישה בסידני ביום שלישי שעבר.

"דה אוסטרליאן" דיווח עוד כי בראון אמרה שלמנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג "לא אכפת ממו"לים, אבל הוא נותן לי המון חופש פעולה וקשרים כדי לעשות את השינויים האלה". פייסבוק מכחישה בתוקף את ההתבטאויות הללו, אך לא שחררה לפרסום את פרוטוקול הפגישה.

במהלך הפגישה, שארכה כ-4 שעות, דיברה בראון גם על החלטתה של פייסבוק לתעדף פוסטים אישיים של בני משפחה וחברים על פני תכנים עיתונאיים בפיד החדשות. מהלך זה פגע בחלק מהמו"לים שתלויים בהפניות מפייסבוק. "אנחנו כבר לא מעוניינים לדבר אתכם על הטראפיק שלכם וההפניות. זה שייך לעבר, ואין דרך חזרה - מארק לא יסכים לזה", אמרה בראון.

בהודעה שיצאה אתמול (ב'), אמרה בראון: "הציטוטים האלה פשוט אינם מדויקים ואינם משקפים את הדיון שהיה לנו בפגישה. אנחנו יודעים שצריך לעשות הרבה יותר, אך המטרה שלנו בפייסבוק - מה שהצוות עובד עליו כל יום עם המו"לים והכתבים ברחבי העולם - זה לעזור לעיתונות להצליח ולשגשג, גם בפלטפורמה שלנו וגם מחוצה לה".

פייסבוק שכרה את בראון בינואר 2017 לבניית קשרים טובים יותר עם ארגוני חדשות, בעקבות הביקורת שנמתחה על הרשת החברתית בגין מעורבותה בהפצת פייק ניוז בתקופה שלפני הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. "אנו עדים לשינוי מסיבי שמתחולל בעסקי החדשות - גם בדרך שבה צורכים אנשים חדשות, וגם בדרך שבה מפיצים כתבים את החדשות. פייסבוק היא חלק משמעותי מהשינוי הזה", כתבה בשעתו בדף הפייסבוק שלה.