באפט כבר מורווח על טבע: שווי ההחזקות - כמעט מיליארד ד'

ברקשייר-הת'אוויי רכשה ברבעון השני מניות טבע נוספות בהשקעה של כ-55 מיליון דולר, והיא מחזיקה כעת 4.2% מהון חברת התרופות

וורן באפט / צילום: שטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
וורן באפט / צילום: שטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

גם ברבעון השני של השנה המשיכה חברת ההשקעות ברקשייר הת'אוויי  של המשקיע האגדי וורן באפט לרכוש מניות של חברת התרופות טבע  , אם כי בהיקף נמוך יותר בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים. מדיווח שהעבירה ברקשייר הת'וואיי אמש ל-SEC (רשות ניירות ערך של ארה"ב) עולה, כי בסוף הרבעון היא החזיקה בכ-43.2 מיליון מניות טבע, כלומר במהלך הרבעון היא רכשה כ-2.7 מיליון מניות נוספות.

במחיר הממוצע של מניית טבע ברבעון השני מדובר על השקעה בהיקף מוערך של כ-55 מיליון דולר. שווי ההחזקה הנוכחי של ברקשייר הת'וואיי במניות טבע עומד על 957 מיליון דולר, והיא מחזיקה כעת בכ-4.2% מהון המניות של חברת התרופות הישראלית.

ברקשייר רכשה לראשונה מניות טבע במהלך הרבעון הרביעי של 2017 - רבעון שפל במניית טבע - בהשקעה מוערכת של כמה מאות מיליוני דולרים, והכפילה את החזקתה ברבעון הראשון של 2018, בהשקעה נוספת של עוד כ-400 מיליון דולר.

המחיר הממוצע של מניית טבע ברבעון השני עמד על כ-20.4 דולר, לעומת 19.5 דולר ברבעון הראשון וכ-15 דולר ברבעון הרביעי של 2017, כך שנראה שברקשייר הת'וואיי כבר מרוויחה "על הנייר" מרכישת מניות טבע בשני הרבעונים הקודמים.

טבע, בניהולו של קאר שולץ, נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב, ושווי השוק שלה הוא 22.5 מיליארד דולר. מניית טבע עלתה אתמול במסחר המאוחר בוול סטריט ב-2.5%, לאחר הדיווח שפרסמה החברה של באפט.

כזכור, כשברקשייר הת'וואיי רכשה לראשונה מניות טבע, המשקיעים הגיבו בהתלהבות ומניית טבע קפצה. שבועיים מאוחר יותר צינן באפט את ההתלהבות כשסיפר בריאיון ל-CNBC שההחלטה להשקיע בטבע לא הייתה שלו, אלא של אחד מסגניו בחברה. "טבע אינה מניה שאני קניתי, אלא אחד משני מנהלי ההשקעות האחרים של ברקשייר הת'אוויי, ואף פעם לא דיברתי איתם על כך", אמר באפט. כשנשאל על-ידי המראיינת אם יש לו מושג מדוע ברקשייר קנתה את המניה, השיב: "לא, והם גם ימכרו אותה בלי להגיד לי". מאז, כאמור, היקף ההשקעה יותר מאשר הוכפל.

לפי הדיווח של ברקשייר הת'וואיי מאתמול, היא מחזיקה גם במניות חברת התרופות סאנופי ובמניות פרוקטר אנד גמבל. חברת ההשקעות הגדילה החזקות גם בחברת הטכנולוגיה אפל ובבנק גולדמן זאקס.