חוסר אשמה: נסגר תיק החקירה בעניין ראש מועצת מבשרת ציון

יורם שמעון נחשד כי במסגרת תפקידו התערב לכאורה לטובת קידום עסקיו של רמי לוי בקניון מבשרת • תיק החקירה, שנפתח במרץ האחרון, נסגר מחוסר אשמה

יורם שמעון, ראש מועצת מבשרת ציון
יורם שמעון, ראש מועצת מבשרת ציון

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות, והפרקליטות ממשיכה להודיעה על סגירת תיקי חקירות בעניינם של ראשי רשות מכהנים או כאלה המבקשים להתמודד בבחירות בחודש אוקטובר הקרוב.

לאחר שהפרקליטות הודיעה על סגירת תיק החקירה נגד המועמד לרשות עיריית ירושלים משה ליאון, היום (ה') הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים לראש מועצת מבשרת ציון, יורם שמעון, שנחקר בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, כי תיק החקירה בעניינו, שנפתח בחודש מרץ האחרון, נסגר בהיעדר אשמה. סגירת התיק נעשה לפי הודעת הפרקליטות, על דעתו של פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן. 

שמעון נחקר בעבר בחשד לכך שבמסגרת תפקידו כראש המועצה, הוא התערב לכאורה לטובת קידום עסקיו של איש העסקים רמי לוי בקניון מבשרת, זאת תמורת משרות למקורביו של ראש המועצה.

לפי החשדות, התערבותו של שמעון בנעשה בקניון, ובכלל זה בעסקיו של רמי לוי, נעשו נוכח היכרות מוקדמת וחברות בין השניים שנרקמה "במרכז הליכוד". בין יתר החשדות שנבדקו, בחנה הפרקליטות טענה הנוגעת להעסקת אשתו לשעבר של ראש המועצה כסמנכ"לית שיווק בקניון, חשד להתערבות בהיתרי בנייה, הפחתת היטל ההשבחה בקניון ועוד.

הפרקליטות: מעשי ראש המועצה אינם הפרת אמונים

במרץ 2017 נפתחה כאמור החקירה נגד ראש המועצה, ובסיומה הביעה המשטרה דעתה כי לא הונחה תשתית ראייתית לביצוע עבירה פלילית מצד ראש המועצה בנושא זה.

לאחר בחינת חומר הראיות ומכלול נסיבות העניין, הגיעה גם הפרקליטות למסקנה כי אין תשתית ראייתית שכזו, וכי יש לסגור את התיק בעילה של היעדר אשמה.

בהודעת לעיתונות פרסמה הפרקליטות את תמצית נימוקי הגניזה, ובכלל אלה כי התנהלותו של שמעון הייתה ללא רבב. לפי הפרקליטות, מחומר הראיות עלה כי משעה שנודע לשמעון כי הוא עשוי להיות בניגוד עניינים, הוא פעל בהתאם לנדרש מראש מועצה, קיבל ייעוץ משפטי מתאים ומנע מעצמו מלעסוק בענייניי הקניון.

נוכח האמור וכן נוכח טיב יחסיהם של בני הזוג לשעבר, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי אין מדובר במעשה פלילי.

יצוין כי גם לגבי הטענות האחרות בנוגע לקידום עסקיו של רמי לוי, הרי שבחינה ראייתית ומשפטית העלתה כי מעשיו של ראש המועצה אינם מהווים הפרת אמונים. עוד נקבע כי ראש המועצה לא היה נתון במצב של ניגוד עניינים ולא פעל תוך סטייה מהשורה בהיותו בניגוד עניינים.

בנוסף, נחקרו חשדות בנוגע להתנהלותו של ראש המועצה מול אדם שנטען כי הוא מקורבו, בעלים-שותף של מקומון. על-פי החשד, אותו אדם סיקר באופן אוהד את ראש המועצה תמורת הטבות שונות, כגון פרסומים שהמועצה פרסמה במקומון וכן עניינים הנוגעים להחזקה, השכרה וטיפול בשלטי חוצות בעיר.

בעניין זה נקבע כי לא נמצאו ראיות למעורבותו של ראש המועצה בפרסום כלשהו במקומון, בהתערבות בהסדרי תשלום או בדרישה לפרסום אוהד בעד תמורה כזו או אחרת. לאור האמור החליט פרקליט המדינה, על יסוד המלצת פרקליטות המחוז, לגנוז את התיק בעילה של היעדר אשמה. 

לאחרונה קבעה המשטרה כי אין תשתית ראייתית גם נגד רמי לוי בתיק זה. 

עו"ד אורי קינן, בא-כוחו של ראש מועצה אזורית מבשרת ציון יורם שמעון, מסר בתגובה: "לאחר מאבק ארוך ולא פשוט, אני מברך על כך שפרקליטות המדינה קיבלה את טענותינו וסגרה את התיק מחוסר אשמה".