סייפ-טי תגייס 7.3 מיליון דולר ותיסחר ברשימה משנית בנאסד"ק

חברת אבטחת המידע תנפיק כ-510 אלף איגרות ADS העוקבות אחר מניה שנסחרת מחוץ לארה"ב • מניית החברה צונחת בכ-12% במסחר בתל אביב, אחרי שירדה ב-58% מתחילת השנה

חברת אבטחת המידע סייפ-טי השלימה את תמחור ההנפקה שלה בארה"ב, ותגייס כ-7.3 מיליון דולר. החברה, שכבר נסחרת בבורסה של תל אביב, אמורה לעבור כעת ממסחר מעבר לדלפק (OTC) בארה"ב, לרשימה המשנית של בורסת נאסד"ק שם היא תיסחר תחת הסימול SFET.

סייפ-טי מנפיקה כ-510 אלף ADS - איגרות מעקב העוקבות אחר מניה שנסחרת בבורסה מחוץ לארה"ב - כך שכל ADS מייצגת 40 מניות של סייפ-טי בת"א. מחיר ה-ADS בהנפקה נקבע על 14.35 דולר, כלומר כ-1.32 שקל למניה, דומה למחיר הנעילה ביום חמישי, אבל לכל מי שרוכש ADS בהנפקה ניתנים גם כתבי אופציה, דבר שלמעשה מפחית אפקטיבית את המחיר בהנפקה.

כתבי האופציה מסדרה A הם לתקופה בת שש שנים, וניתן יהיה לממש אותם באופן מיידי במחיר זהה למחיר ההנפקה. את סדרה B של כתבי האופציה ניתן יהיה לממש 120 יום לאחר ההנפקה, אך ורק בהינתן תנאים מסוימים, ובהם שמחיר ה-ADS לפני המימוש יהיה נמוך מהמחיר בהנפקה. מחזיקי כתבי אופציה מסדרה B יהיו זכאים במקרים מסוימים לקבל כתבי אופציה נוספים במחיר מימוש כמעט אפסי (0.001 דולר). היום (א') מניית סייפ-טי  נסחרת בירידות בת"א.

את ההנפקה מלווה כחתם בנק Chardan והחברה נתנה לו אופציה לרכישת עוד כ-77 אלף ADS במחיר ההנפקה למשך 45 יום לאחריה. סייפ-טי מתכננת להשתמש בכספי הגיוס להרחבת מאמצי השיווק והמכירה של מוצריה בארה"ב ובשאר העולם, למחקר ופיתוח של טכנולוגיות חדשות ולהרחבת עסקיה, וכן לצרכי הון חוזר וצרכים עסקיים כלליים.

בסוף הרבעון הראשון היו בקופת החברה 1.6 מיליון דולר, ולדוחותיה צירפו רואי החשבון הערת "עסק חי". לאחר סיום הרבעון, סייפ-טי גייסה בדיסקאונט סכום של 10.5 מיליון שקל כשהנפיקה מניות לכמה גופים מוסדיים ישראליים, גוף מוסדי זר ומשקיעים פרטיים.

עורכי הדין שליוו את החברה בארה"ב הם עודד הר אבן, דיויד הוברמן ורוברט קונדון מ-ZAG-S&W (זיסמן אהרוני גייר).

איבדה 58% בת"א מתחילת 2018

סייפ-טי סיימה את שנת 2017 עם הכנסות של 1.1 מיליון דולר והפסד נקי של 5.3 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2018 ההכנסות היו 458 אלף דולר, צמיחה של 44% ביחס לרבעון המקביל, וההפסד הנקי הגיע ל-1.6 מיליון דולר.

סייפ-טי תכננה להפוך לחברה ציבורית עוד בשנת 2015, אך הנפקה ראשונית שביצעה בבורסה בת"א נכשלה כשהתקבלו ביקושים של 8 מיליון שקל בלבד. החברה, שהוקמה על-ידי אמיר מיזהר (המכהן כיו"ר), הפכה לבסוף לחברה ציבורית לאחר שהתמזגה עם שלד בורסאי, ולאחר עלייה במנייתה נרשמה למסחר גם מעבר לדלפק בארה"ב.

כיום שווי השוק של סייפ-טי הוא 38 מיליון שקל, לאחר שמנייתה ירדה ב-58% מתחילת שנת 2018. לפני ההנפקה בארה"ב, בעלי המניות הבולטים בחברה הם מיזהר (17.8%), קיבוץ סאסא (11.6%) ואילים קרנות נאמנות (8.2%).