נעילה חיובית באירופה בציפייה לקראת השיחות בין ארה"ב וסין

השיחות המתוכננות בין ארה"ב לסין משפרות את האווירה בשוקי העולם • המסחר בבורסות אסיה הסתיים בעליות

בורסות אירופה (צילום: רויטרס)
בורסות אירופה (צילום: רויטרס)

המסחר באירופה ננעל היום (ב') במגמה חיובית לקראת שיחות הסחר בין ארה"ב לסין. האווירה בין השווקים הפיננסיים השתפרה על רקע העובדה כי ארה"ב וסין אמורות לקיים שיחות כדי לפתור את מלחמת המכסים ביניהן. 

 

המסחר בבורסות אסיה הסתיים במגמה ירוקה היום, יומו הראשון של המסחר מעבר לים, בהשפעת דיווחים על המשא ומתן האמריקאי-סיני שמטרתו לסיים את מלחמת הסחר בין המדינות. משלחת סינית המונה תשעה משתתפים תערוך דיונים בביג'ינג עם גורמים אמריקאיים רשמיים, כך לפי וול סטריט ג'ורנל. 

על אף המגמה החיובית באסיה, מדד ה-Nikkei  היפני ירד ב-0.29%, ואילו ה-Topix  ירד ב-0.35%, כאשר מרבית יצרניות הרכב הגדולות במדינה נסחרו במגמה שלילית. מיצובישי מוטור הייתה בין המפסידים הגדולים ביותר ב-1.25%.

מדד הקוספי  נותר כמעט ללא שינוי, וההנג סנג  רשם עליות. 

 

חברת פפסיקו  האמריקאית הגישה הצעת לרכישת סודהסטרים  הישראלית, שמייצרת מכשירי הגזה, תמורת 3.2 מיליארד דולר. העסקה היא במחיר 144 דולר למניה - פרמיה של 11% על מחיר הסגירה של המניה ביום שישי האחרון. עם זאת, מניית סודהסטרים זינקה בעקבות הדוחות האחרונים כך שהפרמיה על מחיר המניה בחודש האחרון עומד על 32%. הרכישה אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות וכפופה להצבעת בעלי המניות של סודהסטרים, לאישורים רגולטוריים מסוימים ולתנאים מקובלים אחרים. השלמת העסקה צפויה עד לינואר 2019.