קומפאס של אורי אלון תרכוש סוכנות נדל"ן בכ-200 מיליון דולר

חברת טכנולוגיית הנדל"ן עומדת לרכוש את סוכנות הנדל"ן Pacific Union International מסן פרנסיסקו • העסקה צפויה להפוך את קומפאס לחברת תיווך הנדל"ן השלישית בגודלה בארה"ב

אורי אלון / צילום: באדיבות Compass
אורי אלון / צילום: באדיבות Compass

חברת טכנולוגיית הנדל"ן קומפאס (Compass) של ד"ר אורי אלון עומדת לרכוש את סוכנות הנדל"ן Pacific Union International מסן פרנסיסקו, כך מגלה האתר האמריקאי The Real Deal. העסקה צפויה להפוך את קומפאס לחברת תיווך הנדל"ן השלישית בגודלה בארה"ב. לפי הערכות העסקה צפויה להיסגר בסכום שבין 100 ל-200 מיליון דולר.

רכישת פאסיפיק נעשית פחות מחודשיים לאחר שקומפאס רכשה את סוכנות Paragon, גם היא בסן פרנסיסקו. פאסיפיק היא סוכנות הנדל"ן החמישית בגודלה בארה"ב בהתבסס על נפח העסקאות שהיא מנהלת וקומפאס היא הששית, זאת על פי הדירוג של חברת Real Trends האמריקאית. על פי נתונים אלה החברה הממוזגת תהיה השלישית בגודלה בארה"ב.

הן פאסיפיק והן קומפאס נמנעו מלאמת את הידיעה. העסקה הייתה אמורה להיות מוצגת באופן רשמי מחר, אך נחשפה כבר ביום שלישי על ידי אחד העובדים. מנכ"ל קומפאס רוברט רפקין אישר את קיומה של העסקה, במייל ששלח לעובדים ביום שלישי.

פסיפיק מעסיקה 1,700 סוכנים ב-54 משרדים ומנכ"ל החברה העריך בראיון כי הכנסותיה ב-2018 יגיעו ל-18 מיליארד דולר. לחברת קומפאס 4,000 סוכנים והכנסותיה ב-2017 הגיעו ל-370 מיליון דולר.

קומפאס, שהוקמה על ידי ד"ר אורי אלון, מפעילה פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת לסוכני נדל"ן לקדם עסקאות טוב יותר מאשר בשיטות המסורתיות. החברה הגדירה את מטרתה כהגעה ל-20% מהשוק ב-20 ערים בארה"ב. עד כה רכשה תשע סוכנויות נדל"ן ופאסיפיק תהיה העשירית. החברה הודיעה על כוונה לפתוח השנה 70 משרדים חדשים. ערים מרכזיות בהן היא פועלת כיום הן ניו יורק, לוס אנג'לס, שיקגו, בוסטון, סיאטל, וושינגטון די.סי, דאלאס, פילדלפיה ומיאמי.

בדצמבר 2017 גייסה החברה 450 מיליון דולר מקרן סופטבנק היפנית, לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר. סך הגיוסים של קומפאס מגיע ל-775 מיליון דולר. בין המשקיעים הנוספים בחברה: קרן פידיליטי השקעותFidelity Investments ,Wellington Management ,Institutional Venture Partners (IVP), Thrive Capital , 406 Ventures וכן קרן ההון סיכון Founders Fund המנוהלת על ידי פיטר ת'יל, מהמשקיעים הראשונים של פייסבוק וממייסדי PayPal.

ההתמקדות באיזור סן פרנסיקו נובעת מהגאות במחירי הנדל"ן באיזור, על רקע הצמיחה המואצת בהכנסות חברות ההייטק בעמק הסיליקון והגידול במשכורות העובדים. מחירו הממוצע של בית באיזור סן פרנסיקו מגיע ל-1.62 מיליון דולר, גידול של 205 אלף דולר מאז תחילת 2018. בענף מייחסים את הזינוק במחירים בין השאר לכניסה של סופטבנק, באמצעות קרן ויז'ן פאנד בעלת ההון של 100 מיליארד דולר, שרוכשת חברות בעמק הסיליקון בו אחר זו, וכן לצמיחה הפנומנלית שמפגינות חברות פייסבוק, אפל ואלפאבית.