לקראת המיזוג עם IFF: רווחי פרוטרום עולים ב-44% ברבעון השני

מניית החברה, הפועלת בתחום פיתוח, ייצור ושיווק של חומרי גלם ותמציות טעמים לתעשיית המזון, רשמה עלייה של קרוב ל-40% בשנה האחרונה ושווי החברה הגיע לכ-22 מיליארד שקל

מנכ"ל IFF אנדריאס פיביג ומנכ"ל פרוטרום אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
מנכ"ל IFF אנדריאס פיביג ומנכ"ל פרוטרום אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

חברת פרוטרום, המתקרבת לסוף דרכה כחברה עצמאית, הציגה היום (ה') תוצאות חזקות לרבעון השני של השנה.

פרוטרום , הפועלת בתחום של פיתוח, ייצור ושיווק של חומרי גלם ותמציות טעמים לתעשיית המזון, רשמה צמיחה של 17% במכירות ברבעון האחרון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לשיא של כ-401 מיליון דולר.

השורה התפעולית הצביעה על עלייה של 31% ברווח שהגיע לכ-72.5 מיליון דולר (שיעור רווחיות תפעולית של 18%) ובשורה התחתונה רשמה החברה שיפור של 44% ברווח הנקי ברבעון, שעמד על כ-52 מיליון דולר.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם צמיחה של 21.5% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, לרמה של כ-786 מיליון דולר. השורה התפעולית הצביעה על עלייה של 35% ברווח שהגיע לכ-135 מיליון דולר (שיעור רווחיות תפעולית של כ-17%) ובשורה התחתונה רשמה החברה קפיצה של 40% ברווח הנקי בתקופה זו, שהגיע לכ-98 מיליון דולר.

תוצאות הרבעון השני של פרוטרום
 תוצאות הרבעון השני של פרוטרום

מניית פרוטרום  הגיבה לדוחות בירידה של 1% היום. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של קרוב ל-40% ושוויה של החברה הגיע לכ-22 מיליארד שקל.

הדוחות הגיעו לאחר שאתמול הודיעה הבורסה כי בכוונתה להוריד את משקל מניית פרוטרום במדדי ת"א 35 ות"א 125 לאפס החל מיום 6 בספטמבר (בסיום המסחר). זאת, לאחר שבעלי מניות החברה אישרו לפני כשבועיים ברוב גדול את מיזוג החברה לתוך חברת IFF האמריקאית. שתי החברות הודיעו בתחילת מאי כי בכוונתן להתמזג - מהלך שיושלם ככל הנראה במהלך הרבעון הרביעי של השנה, כש-IFF  אמורה לרכוש את פרוטרום לפי שווי של כ-6.5 מיליארד דולר (23.5 מיליארד שקל).

לעומת התמיכה הגורפת במיזוג, מהעדכון של פרוטרום עולה כי בעלי המניות לא הסכימו לאשר בונוס חד-פעמי ושמן במיוחד של 20 מיליון דולר לנשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, אורי יהודאי, שמיועד היה לתשלום מיד לפני מועד השלמת המיזוג.

יהודאי ציין היום כי "פרוטרום נכנסה לשנת 2018 כשהיא בשיאה, עם סל מוצרים רחב, חדשני ועם דגש על מוצרים טבעיים שנמצאים בצומת המעניין והצומח של עולמות הטעם, התזונה והבריאות ומיקוד בלקוחות מקומיים, בינוניים ויצרני מותג פרטי שמהווה יתרון תחרותי מהותי. אנו רואים במיקוד האסטרטגי שלנו מנוע צמיחה משמעותי לעסקיה של פרוטרום בשנים הקרובות ובכוונתנו להמשיך בהאצת המהלכים שיובילו להמשך הצמיחה המהירה בפעילויות הליבה שלנו - הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים"

עוד הוא אמר: "אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת IFF על בניית תכנית האינטגרציה של שתי החברות הנהדרות הללו, המשלימות האחת את השנייה, כדי להבטיח שילוב עסקי, תפעולי, טכנולוגי וארגוני מוצלח, תוך ניצול מירבי של אפשרויות ה-Cross selling הנרחבות. אני משוכנע שפוטנציאל הצמיחה הרווחית של החברה הממוזגת הוא משמעותי ויאפשר לבעלי המניות שלה ליהנות מהשאת ערך גדולה בעתיד".