פורסייט מכרה מערכת ליצרן אירופי מוביל - והמניה הגיבה בחיוב

החברה דיווחה על הסכם למכירת מערכת נוספת (אב-טיפוס) מסוג QuadSight ליצרנית רכב אירופית • מדובר בעסקה השנייה של החברה בתוך שלושה חודשים

חיים סיבוני, המנכ"ל ובעל השליטה בפורסייט / צילום: איל יצהר
חיים סיבוני, המנכ"ל ובעל השליטה בפורסייט / צילום: איל יצהר

מניית פורסייט  רושמת עלייה במסחר בבורסה הבוקר (ג'), לאחר שהחברה דיווחה על הסכם למכירת מערכת נוספת (אב-טיפוס) מסוג QuadSight לחברת רכב אירופית.

מדובר בעסקה שנייה בתוך שלושה חודשים למכירת מערכת מסוג זה ליצרן ציוד מקורי (OEM) אירופי מוביל, לאחר שהמערכת הראשונה הוזמנה על ידי חטיבת המשאיות של יצרן רכבים מהמובילים באירופה, לצורך הערכתה ובחינת ביצועיה על גבי המשאיות של היצרן. ההכנסות ממכירת כל מערכת צפויות להגיע לעשרות אלפי דולרים.

פורסייט (Foresight) פועלת בתחום החם של מניעת תאונות דרכים ופיתוח פתרונות תוכנה עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ועבור אפליקציות נהיגה אוטונומיות.

החברה השיקה את מדגים מערכת ה-QuadSight בינואר השנה בתערוכת CES בלאס וגאס. המערכת משלבת 4 מצלמות - שתי מצלמות אינפרא-אדום ושתי מצלמות אור נראה בטכנולוגיה סטריאוסקופית - ומשתמשת באלגוריתמים מתקדמים לעיבוד תמונה. בעל השליטה בחברה הוא המנכ"ל חיים סיבוני, המחזיק בכ-27% מהון החברה, ששווייה בבורסה עומד על כ-270 מיליון שקל.

סיבוני ציין היום כי "זוהי ההזמנה השלישית מיצרני רכב שונים שפורסייט קיבלה במהלך שלושת החודשים האחרונים, המעידה על התעניינות התעשייה בטכנולוגיה המהפכנית של החברה".

לפני כחודשיים גייסה פורסייט כ-45 מיליון שקל מבתי ההשקעות פסגות ומיטב דש וקבוצת הביטוח והפיננסים הראל. הגיוסים בוצעו לפי מחיר של 2.05 שקל למניה.

פורסייט הצטרפה לבורסה בינואר 2016, לאחר שהשלימה מיזוג לתוך השלד הבורסאי של חברת אסיה פיתוח. בין המשקיעים בגיוס ההון הראשון שלה היו קבוצת לובינסקי של יצחק מנור, יבואנית מכוניות פיג'ו וסיטרואן; יצחק סוארי, יו"ר אלייד, המחזיקה בצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, סיאט, פולקסווגן וסקודה; וגיא מיוחס, זכיין פורשה. נוסף עליהם השתתפו באותו גיוס גם איציק שרם, פרופ' בנעד גולדווסר וקרן השקעות בריטית.

במחצית הראשונה של 2017 ביצעה החברה כמה גיוסי הון נוספים בסכום מצטבר של יותר מ-40 מיליון שקל. בין השאר, השקיעו בחברה משפחת דיין, מבעלי חברת הסחר במכוניות טרייד מוביל ועסקים נוספים בתחום הרכב; חברת המזרח של משפחת עיני, הבעלים של יבואנית הרכב UMI; ציפורה ואריאל מעוז ממשפחת קרסו, בעלי יבואנית מכוניות ניסאן ורנו. אליהם הצטרפו גם ד"ר יואב בן דרור, עומר גלעין ואדי שפירא, מייסדי חברת האלגוטריידינג המשגשגת פיינל; בריאן קופר, ממייסדי חברת התוכנה ריטליקס; אילים קרנות נאמנות, תכלית מדדים, קרן הגידור חצבים ועו"ד שמוליק זיסמן.