באים לנגן? חנות הצעצועים המיתולוגית פאו שוורץ חוזרת

קבוצת ThreeSixty מקליפורניה רכשה את המותג מרשת טויס אר אס באוקטובר 2016 במחיר שלא פורסם  • החנות, שהייתה לה נוכחות דומיננטית במידטאון מנהטן לפני סגירתה ב-2015, תיפתח מחדש בנובמבר ברוקפלר סנטר • וכן, גם פסנתר הרצפה חוזר

הסניף המקורי של חנות הצעצועים FAO שוורץ / צילום: רויטרס
הסניף המקורי של חנות הצעצועים FAO שוורץ / צילום: רויטרס

חנות הצעצועים המיתולוגית FAO שוורץ זקוקה לכמה חייליי צעצוע טובים. שוורץ, שהייתה לה נוכחות דומיננטית במידטאון מנהטן לפני סגירתה ב-2015, חוזרת כעת לחיים עם מיקום חדש בשטח של 20,000 רגל רבועה (כ-2,000 מ"ר) ברוקפלר סנטר, שייחנך בנובמבר.

קבוצת ThreeSixty מקליפורניה רכשה את מותג שוורץ מרשת טויס אר אס באוקטובר 2016 במחיר שלא פורסם, והשיקה מאז קמפיין שאפתני של החייאת המותג בקנה מידה עולמי.

החנות בניו יורק תהיה המפתח של האסטרטגיה הזו, לפי דוברים של ThreeSixty, אבל בעידן שבו חנויות פיזיות מתקשות להתמודד מול השוק המקוון, חנות שוורץ במרכז רוקפלר תהיה חוויה שתעלה על חוויית קנייה רגילה.

זה אומר שהחנות לא תאויש רק על ידי המוכרים הרגילים, אלא גם על ידי מדגימי מוצרים, מוזיקאים ושחקנים בתחפושות שונות ומגוונות, כולל חיילי צעצוע.

גם אותו פסנתר רצפה שהתפרסם בסרטו של טום הנקס, "ביג", חוזר לחנות, עם כמה רקדנים שיפיקו ממנו את הצלילים.

פסנתר הרצפה בחנות FAO שוורץ המקורית בניו יורק \ צילום: רויטרס
 פסנתר הרצפה בחנות FAO שוורץ המקורית בניו יורק \ צילום: רויטרס

"אנחנו מחפשים אנשים שיוכלו לספק תחושת תיאטרון", אמר דיוויד קון, מנכ"ל ThreeSixty Brands. קון הוסיף שהחברה מקיימת גם אודישנים, לא רק ראיונות עבודה מקובלים, לגיוס עובדים, החל ב-8 בספטמבר.

בשנים האחרונות, עולם הקמעונאות מאמץ את המודל הניסיוני. רשת RH, לשעבר רסטוריישן הרדוור, פתחה כמה חנויות גדולות בסגנון גלריה ברחבי ארה"ב, חלקן עם מסעדות. ברובע אורזי הבשר (Meatpacking District) לשעבר במנהטן תיפתח חנות של הרשת הזו בספטמבר.

ההשקה מחדש של FAO שוורץ במרכז רוקפלר לא תהיה זולה. החנות נבנית מחדש, במיקום מובחר שמשקיף על רוקפלר פלאזה, כולל השטח שבו מופקת היום תוכנית הטלוויזיה "טודיי" של רשת NBC. לא נמסרו גם פרטי חוזה ההחכרה של השטח מטישמן ספייר, ענקית הנדל"ן שהיא הבעלים של מרכז רוקפלר.

זהו אחד האזורים המסחריים היקרים ביותר במנהטן. דמי השכירות המבוקשים הם 3,200 דולר לרגל רבועה בשנה באזור סמוך, לפי חברת שירותי הנדל"ן CBRE. ברובע אריזת הבשר האופנתי, המחיר הוא עד 501 דולר לרגל רבועה.

עסקי הצעצועים עצמם ניצבים בפני אתגרים לא קטנים לאחרונה, בייחוד מפני שהילדים מתמקדים יותר בטכנולוגיה ובמחשבים, ופחות בצעצועים פיזיים. בכל מקרה, החנות במנהטן, שתיחשב לחנות הדגל של רשת FAO, היא חלק ממשחק גדול יותר.

ThreeSixty תשיק גם חנות קטנה יותר בנמל התעופה לה גווארדיה באוקטובר, וחנות בסין בשנה הבאה.