מכונית הדגל של 007 מתכוננת להנפקה ראשונית בבורסת לונדון

מותג מכוניות הספורט האייקוני אסטון מרטין מתכנן להנפיק מניות בשווי כמיליארד ליש"ט (1.29 מיליארד דולר) בבורסת לונדון, לפי מקורות המקורבים לחברה

אסטון מרטין, יצרנית מכונית הספורט המהוללת ששירתה את הסוכן החשאי ג'יימס בונד, עמדה להודיע היום (ד') על הנפקה לשוק המניות מאוחר יותר השנה, לפי שווי של 6 מיליארד דולר, לפי מקורות יודעי דבר.

מותג מכוניות הספורט האייקוני מתכנן להנפיק מניות בשווי כמיליארד ליש"ט (1.29 מיליארד דולר) בבורסת לונדון, לפי המקורות הבקיאים במתרחש.

ההנפקה של אסטון מרטין תהיה הראשונה של מותג מכוניות ספורט פופולרי מאז שפיאט קרייזלר  מכרה כ-9% מפרארי  במחיר של 52 דולר למניה באוקטובר 2015. מניית פרארי עלתה אמש (ג') בבורסת ניו יורק ב-1.4% ל-130.04 דולר.

אסטון מרטין, אחד המותגים הססגוניים והידועים ביותר בקרב חובבי מכוניות הספורט, ידועה לציבור הרחב כמכונית הבחירה של סרטי סוכן חשאי 007, כולל "גולדפינגר" ו"בשירות הוד מלכותה" מ-1960, וגם סרט בונד האחרון, "ספקטר".

ב"ספקטר", בונד חוטף דגם מודרני של אסטון מרטין 10DB שמיועד לסוכן אחר. גרסת הסרט של המכונית הכסופה, שהי גרסה עדכנית של דגם 5DB המקורי מהסרט גולדפינגר, מצוידת באביזרים שכל סוכן חשאי היה רוצה - מקלע דו-קני אחורי ולהביור, וכיסא מפלט עם מצנח. בסגנון ג'יימס בונדי אמיתי, 007 נוהג את המכונית היישר לנהר הטיבר בסוף מרוץ במהירות גבוהה, שם היא טובעת.

בעלי מניות קיימים באסטון מרטין, בעיקר משקיעים איטלקים וכווייתים, יקוו שחלק מהמוג'ו של בונד יעלה גם על המניות שלהם. החברה מתכננת לגייס 5 מיליארד ליש"ט בהנפקה, סכום שמשקף את הקצה העליון של טווח מחיר ההנפקה המשוער.

במאי דיווחה החברה על גידול של 3% ברווחי ebitda (לפני ריבית, מס, פחת ובלאי) ברבעון הראשון, ל-43.7 מיליון ליש"ט, מהכנסות בסך 185.4 מיליון ליש"ט.

באביב השנה, אסטון מרטין השיקהה את וונטאג', רכב ספורט יריב לפורשה 911 שנמכר ב-160,000 ליש"ט בבריטניה.

החברה נכנסה גם למרוץ לבניית רכבי שטח-ספורט אלקטרוניים לחלוטין. במאי היא חשפה תוכנית להשקת רכב שטח סופר-יוקרתי כזה, במותג לגונדה החדש שלה, שצפוי לעבור את ההשקה ב-2021.