פייסבוק משיקה את שירות הווידאו Watch בכל העולם

הפלטפורמה מציגה תכנים בתחומים שונים כמו בידור, ספורט וחדשות ומתאימה אותם לכל משתמש • לפי פייסבוק, מדי חודש יותר מ-50 מיליון משתמשים בארה"ב צופים בתכנים של ווטש

פייסבוק / צילום: רויטרס
פייסבוק / צילום: רויטרס

מהיום, פייסבוק הופכת את watch (ווטש) לזמין בכל העולם. ווטש היא פלטפורמת הווידאו של פייסבוק, שמציגה תכנים בתחומים שונים כמו בידור, ספורט וחדשות ומתאימה את התכנים המוצעים לכל משתמש. הדגש בווטש הוא על חווית צפייה חברתית וקהילתית, ולכן הפלטפורמה מאפשרת לראות את הסרטונים שהחברים אהבו, להתחיל שיחות עם משתמשים נוספים ועם יוצרי הסרטונים, ועוד.

ווטש הושקה לפני שנה בארה"ב ולפי פייסבוק, השימוש בה צומח במהרה - בכל חודש יותר מ-50 מיליון משתמשים בארה"ב צופים בתכנים בפלטפורמה במשך דקה לפחות, והזמן הכולל שמשתמש מבלה בצפייה בווטש גדל פי 14 מאז תחילת 2018.

ווטש מופיע בחלק העליון של הפיד, וב-iOS ובאנדרואיד בסרגל הקיצורים בתווית Watch או בתווית More. בווטש מוצגים סרטונים מדפים אחריהם המשתמש עוקב וסרטונים שמורים. לפי פייסבוק, בהמשך יוצגו בה גם הקרנות בכורה וסרטונים המשתפים את הצופים כמו שעשועון טריוויה, וחיפוש הסרטונים יהפוך לפשוט יותר. בסרטונים של ווטש ישולבו פרסומות, ולעסקים שירצו לפרסם בפלטפורמה החברה מבטיחה לספק תובנות, כלים ושיטות מומלצות.

פייסבוק צפויה להוציא בין מיליארד ל-2 מיליארד דולר על עסקאות בתחום התוכן עבור ווטש בשנה הקרובה. לפי סקר שפורסם החודש של חברת Diffusion Group, מחצית ממשתמשי פייסבוק הבוגרים בארה"ב לא מודעים לשירות, ו-24% נוספים שמעו עליו אך לא השתמשו בו מעולם.