חברות תאי הגזע קדימהסטם ובונוס גרופ ינסו לגייס השקעות

קדימהסטם, המפתחת תרופה למחלת ניוון השרירים ALS, רוצה לגייס 20 מיליון שקל בהקצאת מניות פרטית • בונוס גרופ התקשרה בהסכם לגיוס 17.8 מיליון שקל משמונה משקיעים פרטיים

יוסי בן יוסף מנכ"ל קדימהסטם / צילום: Studio-One
יוסי בן יוסף מנכ"ל קדימהסטם / צילום: Studio-One

חברת תאי הגזע קדימהסטם, המפתחת תרופה למחלת ניוון השרירים ALS, הודיעה היום כי היא נמצאת במגיעים לגיוס 20 מיליון שקל בהקצאה פרטית. על פי ההודעה, המחיר בו יבוצע הגיוס הוא 65 אגורות למניה, נמוך ב-7% ממחיר המניה הבוקר.

למרות הדיסקאונט הצפוי, עולה היום מניית החברה  כ-6%, ככל הנראה על רקע השיפור שעשוי גיוס כזה ליצור למצבה התזרימי של החברה, וכן משום שהגיוס מהווה הבעת אמון אפשרית מטעם בעל מניות משמעותי. לאחר העלייה נסחרת קדימהטסם לפי שווי של כ-48 מיליון שקל.

בחצי השנה האחרונה עלה מחיר מניית קדימהסטם ב-112%. זהו שיפור משמעותי אחרי תקופה קשה שעברה החברה ומנייתה ב-2017, בעקבות מצוקת נזילות שהובילה גם לעזיבת דירקטורית בחברה. באותה שנה גם ביצעה קדימהסטם כמה הנפקות בדיסקאונט אשר פגעו במחיר המניה.

במהלך 2018, כאמור, חל שינוי מגמה במניה וזאת מכמה סיבות: שלושה בעלי מניות ודירקטורים בחברה ביצעו רכישה של מניותיה בסכום מצטבר של כ-300 אלף שקל; החברה קיבלה מענק של 10.4 מיליון שקל מרשות החדשנות; וכן חתמה על הסכם פיתוח ראשוני עם חברת DefyMed הצרפתית בתחום פיתוח מוצר לטיפול בסוכרת.

כמו כן, החלה החברה במארס האחרון את הניסוי הקליני הראשון שלה במוצר ל-ALS.

נכון לסוף הרבעון השני של השנה, בקופת קדימהסטם 2.3 מיליון שקל ודוחותיה הכספיים עדיין כוללים הערת "עסק חי". לפיכך, גיוס פרטי של 20 מיליון שקל בדיסקאונט סביר נתפס בשוק כשיפור של מצב החברה. קדימהסטם מסרה כי בעלי השליטה בחברה - פרופ' מישל רבל (9%) וג'וליאן רוג'רי (29%) - ישתתפו בגיוס וישמרו על חלקם בה.

בונוס התחייבה לרשום מניותיה לנאסד"ק

חברת תאי גזע נוספת, בונוס ביוגרופ, הודיעה היום כי התקשרה בהסכם לגיוס של 17.8 מיליון שקל משמונה משקיעים פרטיים, במחיר של 60 אגורות למניה, פרמיה של כ-2% על מחיר המניה הבוקר בשוק. דבר ההתקשרות עם שמונת המשקיעים פורסם בדוחות החברה שפורסמו במהלך סוף השבוע. בונוס ביוגרופ נסחרת לפי שווי של 476 מיליון שקל.

כחלק מן ההסכם התחייבה החברה לרשום את מניותיה למסחר בנאסד"ק. במידה שלא תירשם למסחר בבורסה אמריקאית תוך שנה, או אם יבוצע גיוס נוסף בתנאים טובים יותר, ישופרו התנאים עבור המשקיעים בגיוס הנוכחי.

בונוס מפתחת טכנולוגיה מבוססת תאי גזע לשיקום עצמות לאחר פציעה. בקופת החברה היו בתום הרבעון השני השנה 7.8 מיליון שקל, ודוחותיה נושאים הערת "עסק חי" טרם ביצוע ההשקעה הנוכחית. החברה החלה בניסוי קליני ראשון במוצר המוביל שלה במהלך 2017, והשנה פרסמה תוצאות טובות מהניסוי בשלושת המשתתפים הראשונים.