הבנק הבינלאומי יציע תוכנית פרישה מוקדמת לעשרות מנהלים

הבנק הודיע היום כי הגיע להסכמות עם ועד המנהלים ומורשי החתימה שלו, שבין השאר יקבלו מענק בגובה של עד משכורת אחת • במקביל, הצדדים החליטו להקפיא כל מהלך שמתקיים בביה"ד לעבודה • סכסוכי העבודה של עובדי בנק אוצר החייל ועובדי חברת מתף עדיין לא הסתיימו • מדריך פרישה

סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי / צילום: תמר מצפי
סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי / צילום: תמר מצפי

הבנק הבינלאומי , בניהולה של סמדר ברבר-צדיק,היום (ד') כי הגיע להסכמות עם ועד המנהלים ומורשי החתימה של הבנק בנוגע לכמה נושאים. ראשית, סוכם כי הבנק יציע תוכנית פרישה מוקדמת לעשרות מנהלים עם פיצויים מוגדלים של עד 170% (תלוי בוותק ובכפוף לפרמטרים נוספים שייקבעו בתוכנית).

במקביל לכך, ישלם הבנק לכלל מורשי החתימה מענק בגובה של עד משכורת אחת בממוצע, כאשר גובה המענק מותנה בקצב פרישת העובדים. בבנק מציינים כי להוצאות האלה לא תהיה השפעה חשבונאית מהותית על תוצאות הבנק.

במקביל, הצדדים החליטו להקפיא כל מהלך שמתקיים בבית הדין לעבודה. בין היתר, הבנק יקפיא את הערעור על החלטת בית הדין לחייב את ההנהלה לשלם מענק, וכן תוקפא תביעת הוועד נגד הבנק בנושאי התייעלות.

נזכיר כי בעוד ההנהלה הגיעה להסכמות עם ועד המנהלים, עדיין פתוחים בפניה שני סכסוכי עבודה נוספים: עם ועד עובדי בנק אוצר החייל (החברה הבת) ועם ועד עובדי חברת מתף (זרוע הטכנולוגיה של הקבוצה). סכסוכי העבודה הם בעיקר על רקע מהלכי התייעלות מתוכננים.