חדשות 13 | בלעדי

מתכוננים לסוף: ערוץ 10 יסגור את רצועת הבוקר שלו

התוכנית האחרונה תשודר ב-30 לאוקטובר, ברקע המיזוג הצפוי של רשת עם ערוץ 10 • התארכות הליכי המיזוג בין הערוצים מונעת למעשה מאנשי רשת ואנשי ערוץ 10 מלבצע צעדים אופרטיביים משותפים כמו קביעת מצבת כוח-אדם, לוח שידורים וכדומה

אור הלר / צילום: אלון רון
אור הלר / צילום: אלון רון

ערוץ 10 נערך לכיבוי אורות: ל"גלובס" נודע כי בסוף אוקטובר יפסיק הערוץ לשדר את רצועת הבוקר. התוכנית האחרונה תשודר ב-30 לאוקטובר, שיהיה יום השידור האחרון של התוכנית. רצועת הבוקר מופקת ומשודרת מאולפני הרצליה, שכבר קיבלו הודעה על הורדת התוכנית.

הפסקת שידור הרצועה מתרחש כשברקע המיזוג הצפוי של רשת עם ערוץ 10. בשלבים הראשונים של מהלכי המיזוג, עם הפנייה לממונה על ההגבלים העסקיים, היו הערכות אופטימיות לפיהן ניתן יהיה לצאת מעשית לדרך לקראת נובמבר, אבל עם התארכות התהליכים אצל הממונה, והעובדה שהרשות השנייה (הרגולטור השני שאמור לאשר את המהלך) כמעט ולא נכנסה עדיין לעובי הקורה, מחלחלת כנראה ההבנה כי ההערכות לגבי הזמן היו אופטימיות. כעת מדובר במסדרונות על 15 לנובמבר כמועד החדש, אבל על-פי ההערכות של מקורות המצויים בפרטים, גם הערכה זאת אופטימית מאוד.

התארכות ההליכים מונעת למעשה מאנשי רשת ואנשי ערוץ 10 מלבצע צעדים אופרטיביים משותפים כמו קביעת מצבת כוח-אדם, לוח שידורים וכדומה. הזמן פועל בעיקר לרעת ערוץ 10, שחוסר הוודאות באשר לעתיד משפיע בעיקר על אנשיו, ובשל כך הוא הולך ומתקרב לנקודת האל-חזור, ממנה יתקשו כבר להפעיל את הערוץ.

השימוש ההולך וגובר בשידורים חוזרים והשימוש והנסיגה שמתחילה מייצור הפקות של הערוץ עלולים לפגוע בשורה התחתונה גם בחדשות 10 - זאת ללא קשר לאיכות התוצרים ולשגרת העבודה. החדשות והתוכניות שחברת החדשות מפיקה נשענים בסופו של דבר על המקפצה שאמורות לשמש תוכניות הערוץ, וככל שהפלטפורמה הזאת מתערערת, הסכנה לאיתנות החדשות גוברת.

נציין כי היו שלבים בהם היו שסברו כי האיומים של ערוץ 10 בסגירה הם עשיית שרירים מול הממונה כל ההגבלים, הרגולטורים האחרים והשוק, כדי להוכיח כי המיזוג אכן דרוש. ההחלטה להפסיק להפיק את רצועת הבוקר היא הוכחה לכך שלא היה מדובר באיום טקטי, ובעלי המניות של ערוץ 10 ומה שנותר מהנהלתו אכן נערכים לסגירה.

עוד נציין כי מבחינת תכנון המדיה הוויתור על רצועת בוקר איננו עניין של מה בכך. מדובר בכמעט 4 שעות שידור, שהתנהלה עליהם במשך השנים מלחמה נחושה בין הזכייניות על בולטות והובלה. אמנם החשיבות של זמנים אלה אינה כמו של שעות הפריים-טיים, אך הבוקר נהנה מצפייה גבוה יחסית עם קהלים מאופיינים, ולכן בשונה משאר הזמנים על-פי היום, המפרסמים משבצים בו זמן פרסום לא רק בגלל המחיר הנמוך.

מערוץ 10 סרבו להגיב לידיעה.