17 שנה ל-11 בספטמבר: רק 60% מקורבנות האסון זוהו עד היום

ההתפתחויות האחרונות בתחום ניתוח ה-DNA פותחות פצעים אצל משפחות הקורבנות ששרידיהם נטמנו עם ההריסות

מגדלי התאומים / צילום: רויטרס - Sara K. Schwittek
מגדלי התאומים / צילום: רויטרס - Sara K. Schwittek

פריצת דרך בניתוח DNA מסייעת לזהות קורבנות נוספים של מתקפות 11.9 2001 בניו יורק, אבל ההתקדמות המדעית אינה מספקת נחמה רבה למשפחות של אלו ששרידיהם נקברו אולי במטמנת האשפה בסטטן איילנד.
מניין ההרוגים הרשמי במתקפות על מרכז הסחר העולמי במנהטן תחתית עומד על 2,753, לרבות הנעדרים ואלה שמניחים כי נהרגו. רק אצל 1,642 מהם, או כ-60%, התקבלה תוצאה חיובית בזיהוי. לשכת חוקר מקרי המוות של העיר ניו יורק פועלת זה 17 שנה כדי לזהות את 1,100 הקורבנות הנותרים. במהלך חמש השנים האחרונות היא ביצעה עוד חמישה זיהויים, באמצעות ניצול של התקדמות בטכניקות הפקת DNA. 

התפתחויות מדעיות אלו נושאות טעם מריר-מתוק עבור משפחות של קורבנות שנאבקו ללא הצלחה בעיר, כדי להניא אותה מלהקים פארק במקום מטמנת האשפה הענקית פרש קילז בסטטן איילנד, שם נקברו 1.8 מיליון טון של פסולת מהריסות מגדלי התאומים.

"אנו אסירי תודה על כך שתהליך הזיהוי נמשך, אלם יש חומר נוסף שיכול היה להיות חלק מתהליך זה אם העיר לא הייתה כה נוקשה איתנו", אמרה דייאן הורנינג, שניהלה מאבק שפטי כושל באמצעות קבוצה הקרויה "משפחות מרכז הסחר העולמי למען קבורה הולמת" שקיוותה לעצור את פרויקט הפארק.