עיריית מודיעין עילית ביטלה הפליית יצרנים ישראלים במכרז

בעקבות החשיפה ב"גלובס", הודיע ראש העירייה למשרד הכלכלה שפנה אליו בבקשה להסברים, כי העדיפות שתינתן במכרז לגופי תאורה מאירופה ואמריקה תינתן גם לאלה המיוצרים בישראל

שי רינסקי / צילום: שלומי יוסף
שי רינסקי / צילום: שלומי יוסף

הקץ להפליה: עיריית מודיעין עילית החליטה לבטל את הסעיף במכרז שפרסמה באחרונה לקבלת הצעות לרכש של גופי תאורה, שהפלה את התעשייה הישראלית.

במסמכי המכרז נכתב כי יש בכוונת העירייה להעדיף הצעות שנוגעות לגופי תאורה שייוצרו בצפון אמריקה או במערב אירופה, והן יקבלו ניקוד גבוה ביחס להצעות אחרות.

ההחלטה להעדיף רכש מחו"ל עוררה תרעומת בחברת געש תאורה, שמייצרת גופי תאורה בקיבוץ געש, אשר ראתה בה הפליה שיש בה כדי להקטין משמעותית את סיכויי הזכייה של יצרנים ישראלים.

חשיפת המכרז הבעייתי ב"גלובס" הובילה גם לפניות דחופות לעיריית מודיעין עילית מצד משרד התעשייה והכלכלה והתאחדות התעשיינים בדרישה לקבלת הסברים אודות ההחלטה התמוהה.

עיריית מודיעין עילית טענה כי במהלכיה היא לא מפלה את התעשייה הישראלית, שחוק חובת המכרזים לא חל על רשויות מקומיות, ושבכל מקרה, היא פועלת מעבר לקווי 67' כך שתקנות בנושא לא חלות עליה.

במקביל לדרישה שהעביר מנכ"ל משרד הכלכלה, שי רינסקי, לראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, להסיר לאלתר את הדרישה המפלה ממסמכי המכרז, הודיע גוטרמן לרינסקי כי העירייה עדכנה את כלל המשתתפים בהליך כי העדיפות שתינתן למוצרים שמקורם באירופה או באמריקה תינתן גם לגופי תאורה שמיוצרים בישראל.