רמי לוי נגד נשיא התאחדות האיכרים: דורש 500 אלף שקל פיצוי

לטענת רמי לוי, התבטאויות של נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, פגעו במוניטין הרשת שבבעלותו ומוציאות את דיבתו • הסיבה לסכסוך: מחיר ק"ג תפוחים מזן פינק ליידי

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

העימות סביב מחיר ק"ג תפוחים מזן פינק ליידי ברשת רמי לוי מסלים לכדי דרישה לפיצויים כספיים. רמי לוי, בעל השליטה והמנכ"ל של רשת רמי לוי שיווק השקמה, דורש פיצוי בהיקף 500 אלף שקל מנשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, וזאת לאור התבטאויות שלטענתו פוגעות במוניטין של הרשת ומוציאות את דיבתו באופן אישי. "בהתנהגותך זו אתה פוגע ברשת רמי לוי ובמוניטין החזק והיקר שלה", טוענת הרשת ומפרטת כי אמיתי אף כינה את לוי בשמות גנאי.

מדובר בעימות שהחל בפאנל שהתקיים באירוע ועידת המשפיעים של חברת החדשות בתחילת החודש, ועוסק במחיר שבו רשת רמי לוי רוכשת את התפוחים מזן פינק ליידי. לפי מסמך התראה בטרם נקיטה בהליכים משפטיים החתום על-ידי עו"ד ענבל סיידוף-בראשי, השניים השתתפו יחד בפאנל דיונים, שבמסגרתו טען אמיתי כי לוי קונה ק"ג תפוחים ב-2 שקלים ומוכר אותו לצרכן ב-12 שקלים לק"ג. לוי ואמיתי אף התערבו על נכונות הטענה. 

"מרשיי מחזיקים בחשבונית רכישה של רשת רמי לוי אשר מציגות שחור על גבי לבן את מחירי הקנייה מספקי התפוחים בארץ ובחו"ל מסוג פינק ליידי, אשר רחוקים הם מרחק רב מ-2 שקלים לק"ג, שלא לומר רחוקים בפער של מאות אחוזים מהמחיר שציינת", נטען על-ידי הרשת.

עו"ד סיידוף-בראשי מציינת כי מדובר ב"חברה ציבורית שמדווחת מדי רבעון את תוצאותיה הכספיות לציבור. רווחיותה הגולמית של מרשתי, הן בתחום הפירות והירקות והן במכירותיה בכללותן ,מפורסמת בדיווחי החברה לבורסה לניירות ערך, והיא הנמוכה ביותר בסקטור" - דבר אשר לטענתה "מעידה על הרווחיות של מרשתי בתחום הפירות והירקות ועל ההוגנות של מרשתי בהתאם להתחייבות של מרשתי לצרכן".

בנוסף לפיצוי של 500 אלף שקל בתוך 24 שעות, דורשת הרשת להוריד כל התייחסות לרשת רמי לוי או ללוי האיש מאתר התאחדות האיכרים, ולפרסם התנצלות באמצעי המדיה בהם פורסמה מה שלוי מכנה "הטעיה אודות מחיר הקנייה של תפוח פינק ליידי על-ידי רשת רמי לוי".

נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, מסר בתגובה: "את התנאים להתערבות יזם וקבע רמי לוי בעצמו. רמי לוי הציע שאם דובי יביא הוכחה שרמי לוי רכש מחקלאי תפוח ב-2 שקלים, הוא ישלם 10 מיליון דולר. דובי עמד בתנאי ההתערבות בשידור חי. מעבר לזה, הציבור מוזמן לצפות ולשפוט בעצמו".