עסקה חדשה ל-UNV עם סטארט-אפ ישראלי בתחום הקנאביס

עפ"י העסקה, UNV - שהתמזגה לאחרונה לתוך חברת די פארם הבורסאית - תייצר במפעל שלה, לכשיחל לפעול, מוצר קנאביס עבור חברת הסטארט-אפ, תמורת תשלום ראשוני • כאשר תחל UNV לייצר שמן קנאביס רפואי, חברת הסטארט-אפ תרכוש ממנה את חומר הגלם למוצריה המורכבים יותר

צמח הקנאביס / צילום: שאטרסטוק
צמח הקנאביס / צילום: שאטרסטוק

חברת UNV, אשר התמזגה לאחרונה לתוך חברת די פארם הבורסאית, הודיעה היום (ה') על עסקה מסוג שעוד לא הכרנו מחברות גידול קנאביס בורסאיות אחרות. על-פי העסקה, UNV תייצר במפעל שלה, לכשיחל לפעול, מוצר קנאביס עבור חברת הסטארט-אפ, תמורת תשלום ראשוני. כאשר תחל UNV לייצר שמן קנאביס רפואי, חברת הסטארט-אפ תרכוש ממנה את חומר הגלם למוצריה המורכבים יותר.

התשלומים הראשונים, בסכומים שלא נמסרו, יגיעו כבר בשלב תכנון קווי הייצור למוצרי הסטארט-אפ במפעל של UNV, עוד לפני תחילת פעילות המפעל. מימון רכישת הציוד ותכנון שטח המפעל שישרת את צורכי חברת הסטארט-אפ, יחולו כולם על חברת הסטארט-אפ. כך,תראה UVN זרם הכנסות קטן מתכנון הפעילות הזו, עוד לפני השקת המפעל ולפני קצירת צמחי הקנאביס הראשונים.

בעקבות ההודעה עולה מניית החברה 2.43%, ודי פארם  נסחרת לפי שווי של כ-78 מיליון שקל. מאז כניסתה לתחום הקנאביס עלתה מניית די פארם 670%.

בשיחה עם "גלובס" בעבר אמר מנכ"ל UVN, גולן ביטון, כי בניית המפעל, או למעשה הסבת מפעל קיים לתחום הקנאביס, כבר החלה. ביטון מעריך כי החברה תוכל למכור קנאביס בישראל כבר ברבעון הראשון של 2019. כמו כן ציין ביטון כי הוא מעוניין לשלב במפעל מעבדת מחקר עבור סטארט-אפים בתחום הקנאביס.