"שגית אפיק היא המועמדת המתאימה לפיקוח על שוק ההון"

ח"כ מיקי לוי, חבר ועדת הכספים בכנסת, אמר ל"גלובס" כי אילו הוא היה בוועדת האיתור לממונה על רשות שוק ההון, הוא היה בוחר בעו"ד שגית אפיק, היועצת המשפטית זה 15 שנה של הוועדה • "היא מובילה תהליכים ביד רמה. לבוא ולהסתדר עם חברי כנסת זה ניהול פר-אקסלנס"

חבר ועדת הכספים ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) אמר בעקבות חשיפת "גלובס" כי אילו הוא היה בוועדת האיתור למציאת ממונה על רשות שוק ההון אין לו ספק שהיה בוחר בעו"ד שגית אפיק, היועצת המשפטית מזה 14 שנה של הוועדה.

שגית אפיק/ צילום: איציק הררי דוברות הכנסת
 שגית אפיק/ צילום: איציק הררי דוברות הכנסת

"אם אני מחר עושה בחינה לכל המועמדים על הוראות החוק והתקנות היא מוציאה 100", אמר לוי ל"גלובס". "נושאים של רשות שוק ההון מגיעים לוועדת הכספים חדשות לבקרים למצוא את האיזונים בין חברות הבטוח לבין המחוקק. אני רואה יתרון עצום בזה שהיא לא עבדה בחברות הביטוח. היא תגן על האינטרסים של הציבור. למדתי לאורך השנים להעריך את היכולות והיתרונות שלה. היא לא תעשה הנחות לאף אחד אלא תעשה את עבודתה נאמנה כאחת שרואה את טובת הציבור".

נטען שאין לה ניסיון ניהולי.

"היא מובילה תהליכים ביד רמה. לבוא ולהסתדר עם חברי כנסת זה ניהול פר-אקסלנס. הניסיון שהיא צברה בוועדה לא יסולא בפז".

היו לה לא מעט מתחים עם שר האוצר ומשרד האוצר.

"המתחים היו על בסיס זה שהיא אמרה 'זה אסור' ו'זה מותר' ו'זה אי-אפשר לעשות'. היא הפגינה אומץ לב בעמדה שלה ומנהל רשות שוק ההון צריך להיות עם אומץ לב ולעמוד על זכויות הציבור. היא אמיצה מאד ועומדת על דעתה. אי אפשר למכור אותה".