מיישרת קו עם ארה"ב: פולקסווגן מוציאה את עסקיה מאיראן

מדובר במכה לאיחוד האירופי, שמנסה לשמר את הסכם הגרעין עם איראן

רכב של פולקסווגן / צילום: רויטרס
רכב של פולקסווגן / צילום: רויטרס

ממשל טראמפ הצליח לשכנע את פולקסווגן להיענות לסנקציות על איראן ולסיים כמעט את כל עסקיה במדינה, כך לפי גורם רשמי של הממשל האמריקאי.

ארה"ב ופולקסווגן סגרו את הפרטים הסופים ביום שלישי האחרון אחרי שבועות של מו"מ, כך לפי שגריר ארה"ב בגרמניה ריצ'רד גרנל, שעמד בראש הדיונים עם החברה הגרמנית. לפי גרנל, פולקסווגן תוכל להמשיך לעשות עסקים באיראן, במידה ויש להם הצדקה הומניטרית. 

"פולקסווגן אמרה לנו שהיא הסכימה לעמוד עם ארה"ב בסנקציות על איראן", אמר גרנל. "אנחנו מרוצים מההחלטה הזו, משום שאיראן מטה את המשאבים הכלכליים שלה מהאנשים שלה כדי להפיץ אלימות וחוסר יציבות ברחבי העולם".

החשיפה של פולקסווגן לשוק האיראני אמנם אינה גדולה, אך החלטת החברה היא מכה לאיחוד האירופי, שמנסה לשמור על הסכם הגרעין עם איראן בחיים. כך, רק לפני כשבוע דווח בגרמניה כי שרי האוצר של צרפת, גרמניה ובריטניה פועלים להקמת מנגנון פיננסי מטעם האיחוד האירופי שיאפשר סחר חופשי עם איראן למרות הסנקציות האמריקאיות.

פולקסווגן הודיעה ביולי 2017 כי היא מתכננת למכור רכבים באיראן לראשונה מזה 17 שנה, לאחר הסרת הסנקציות בעקבות הסכם הגרעין עם המדינה. החברה חתמה על הסכם הפצה עם מפיץ במקומי בטארן. כעת, פלוקסווגן הודיעה כי היא משהה את תוכניות ההתרחבות במדינה.