ראש הממשלה לשעבר אולמרט בפריז: אפשר היה להשיג שלום

לדברי אולמרט, אם הוא היה ממשיך בתפקידו כראש ממשלה למשך מספר חודשים נוספים ניתן היה להגיע להסכם שלום עם הרשות הפלסטינית

אהוד אולמרט / צלם: נועם מושקוביץ'
אהוד אולמרט / צלם: נועם מושקוביץ'

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נפגש אתמול (ו') בפריז עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובשיחה עם כלי תקשורת לאחר הפגישה אמר שהוא שמח לקיים את הפגישה. "הוא האדם החשוב ביותר במערכת היחסים בין הישראלים לפלסטינים והיחיד שיכול לקדם את פתרון שתי המדינות" אמר אולמרט.

לדברי אולמרט, אם הוא היה ממשיך בתפקידו כראש ממשלה למשך מספר חודשים נוספים ניתן היה להגיע להסכם שלום עם הרשות הפלסטינית. "הוא (אבו מאזן - ט"ש) לא התנגד למתווה שהצענו בזמנו כשהייתי ראש ממשלה".

הפגישה והראיון עוררו תגובות חריפות בישראל, עם צאת השבת. סגן השר מייקל אורן פרסם הודעה על פיה "פגישת אולמרט עם אבו מאזן היה נחשב לפשע פדרלי בארה"ב של עד 10 שנות מאסר. זו הפרה בוטה של הדמוקרטיה" הוא אמר והציע לפעול בישראל לחיקוק חוק לוגאן (The Logan Act ) על פיו נאסר בזמנו עם טראמפ, לפני שנבחר, לבוא במגעים עם הרוסים ולפיו כיום מותקף ג'ון קרי, לשעבר מזכיר המדינה על פגישתו עם שר החוץ האיראני, מוחמד זריף.

בליכוד, בחרו באופן תמוה להגיב בעילום שם. "אולמרט שהציע לאבו מאזן את הכותל, הופך עכשיו גם לדוברו הנאמן" אמר גורם בכיר בליכוד. "בארה"ב ובמדינות ערביות רבות כבר הבינו שאבו מאזן הוא המכשול האמיתי לשלום ושמשמעות הדרישות הקיצונית שהוא מציב איננה שלום אלא חיסולה של מדינת ישראל".

אבו מאזן נמצא בפריז, בדרכו לניו יורק לעצרת האו"ם שתחל בשבוע הבא. הוא נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון והכחיש בפניו את הטענה שהוא מסרב לנהל מו"מ עם ישראל. אחרי פריז הוא יעצור באירלנד, ומשם יגיע לניו יורק. הוא צפוי לנאום ביום ה', כמה שעות לפני נאומו של ראש הממשלה נתניהו בפני מליאת עצרת האו"ם.