שו"ב, דיין ואפולו סיכמו מינוי דירקטורים וחתמו הסכם במב"י

לפי ההסכמה שגובשה בין הצדדים, כל קבוצה תמנה שני דירקטורים, ובנוסף ימונו שני דירקטורים חיצוניים • ישיבת בעלי המניות, שהייתה אמורה להתכנס היום, נדחתה ל-29 באוקטובר

חברת שיכון ובינוי וקבוצת דיין-אפולו, המחלקות ביניהן את מניות השליטה בחברת הנדל"ן המניב איי.די.או גרופ (ADO), הגיעו להסכמה בנוגע למינוי דירקטורים בחברה. לפי ההסכמה שגובשה בין הצדדים, תיוצג כל אחת מהשתיים על ידי שני דירקטורים - שניים ימונו על ידי שיכון ובינוי המחזיקה בכ-37.5% ממניות ADO ו-2 דירקטורים ימונו על ידי משפחת דיין וקרן אפולו המחזיקות ביחד 34.4% מהמניות. בנוסף הסכימו החברות לשתף פעולה בנוגע למינוי שני דירקטורים חיצוניים (דח"צ) בחברה.

מדובר בהסכמה שהושגה לקראת ישיבת בעלי המניות שהייתה אמורה להתכנס היום, אולם נדחתה ל-29 באוקטובר. עוד דיווחה ADO הבוקר, כי שני הצדדים חתמו על הסכם במב"י (BMBY) למשך שנה וחצי. כלומר לכל אחד מהצדדים יש זכות סירוב ראשונה במידה והשני ירצה למכור את מניותיו לגוף אחר. ההסכמה הנוכחית אינה נוגעת לנושאים אחרים עליהם יש עדיין מחלוקת בין שיכון ובינוי לקבוצת דיין-אפולו. 

בעלי המניות ב-ADO גרופ
 בעלי המניות ב-ADO גרופ

נזכיר כי לפני כחודש שיגרה ADO הודעה לבורסה לפיה עמדת שיכון ובינוי, שעברה לאחרונה לשליטת איש העסקים נתי סיידוף, היא כי ההסכם שנחתם בינה לבין קבוצת דיין-אפולו בספטמבר אשתקד, בנוגע לניהול משותף של החברה הבת ADOP אינו תקף יותר, מכיוון שתנאים מסוימים עליהם הוסכם לא נכנסו לתוקף.

בשיכון ובינוי ציינו כי החברה "פעלה על מנת להסביר לקבוצת דיין-אפולו כי הסכם בעלי המניות בטל, אולם הגיעה למסקנה כי אין תוחלת ריאלית להשגת הבנה בנושא. שיכון ובינוי שבה ובחנה את הנושא, והיא איתנה בדעתה, המעוגנת גם בחוות דעת משפטיות שקיבלה, כי הסכם בעלי המניות בטל".

מי שצפוי להתנגד להסכמה הנוכחית בין שתי בעלות המניות הגדולות ב-ADO הוא איש העסקים יעקב לוקסנבורג (לוקסי), שמחזיק בכ-7% מההון של ADO באמצעות חברת לפידות קפיטל שבשליטתו ובאופן ישיר. לוקסנבורג, שרכש את מרבית ההחזקה בחברה בחודשים אוגוסט-אוקטובר אשתקד הצליח להכשיל בסוף 2017 מינוי של שני דירקטורים חיצוניים לדירקטוריון ADO גרופ, אולם במרץ השנה נכשל חלקית בעת שאסיפת בעלי המניות אישרה את מינויו של דורון כהן, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, לתפקיד דח"צ.

ADO פועלת בתחום הדירות להשכרה בברלין באמצעות החזקה של כ-38% במניות חברת ADO פרופרטיז (ADOP), הנסחרת בבורסת פרנקפורט. מניית ADO  נסחרת היום בירידות. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-2.2 מיליארד שקל לאחר עלייה של 11% בשנה האחרונה. מניית החברה-הבת ADOP, הנהנית בשנתיים האחרונות מהפריחה בשוק הנדל"ן למגורים בברלין, רשמה עלייה של 20% בשנה האחרונה ושוויה של החברה הגיע לכ-2.2 מיליארד אירו (כ-9.3 מיליארד שקל).