גיא בלוך מונה למנכ"ל סטארט-אפ המשלוחים הישראלי Bringg

שימש עד כה בתפקידים בכירים בחברת ספלאנק האמריקאית • לדברי בלוך, בימים אלה החברה מנהלת מגעים אינטנסיביים עם חברות אינטגרציה בינלאומיות ועם שורה של חברות משלוחים בינלאומיות עצמאיות

מנכ"ל חדש לסטארט-אפ המשלוחים הישראלי Bringg: גיא בלוך, ששימש עד כה בתפקידים בכירים בחברת Splunk האמריקאית. בתפקידו האחרון היה מנהל אזור אירופה, אפריקה והמזה"ת (EMEA) של החברה. בשיחה עם "גלובס" אומר בלוך כי החברה נמצאת בתהליך גידול מהיר לאחר שחתמה על הסכמים עם חברות בינלאומיות כמו וולמארט, מקדונלד'ס, קוקה קולה העולמית וקימברלי קלארק, ולאחר כניסתה של סיילספורס כמשקיעה אסטרטגית בחברה. לדבריו, בימים אלה החברה מנהלת מגעים אינטנסיביים עם חברות אינטגרציה בינלאומיות כמו דלוייט, Earnest and Young, ו-Accenture וכן עם שורה של חברות משלוחים בינלאומיות עצמאיות.

בלוך מחליף בתפקידו של רענן כהן, המנכ"ל הקודם ואחד ממייסדי החברה, שכפי שפורסם ב"גלובס", עזב את תפקידו על רקע מחלוקות במועצת המנהלים, ורצון להיות עם משפחתו. מאז פרישתו שימש בתפקיד המייסד השותף ליאור שיאון. בשיחה עם "גלובס" אומר בלוך כי החילופים היו מסודרים וכללו חפיפה עם כהן: "אנחנו במערכת יחסים מאוד קרובה, אני מאוד אוהב אותו ומעריך אותו. אנחנו מדברים הרבה והוא עזר לי המון בכניסה לחברה. הוא רצה לעשות לביתו ואני מאוד מעריך אנשים כאלה. גם לי היה קשה לעזוב את ספלאנק, שהיא כלוב של זהב, אבל גם אני רציתי לעשות למשפחתי ולאתגר את עצמי בצורות אחרות אז אני מאוד מכבד את ההחלטה שלו".

ברינגג פיתחה פלטפורמה מתקדמת לניהול לוגיסטיקה ומשלוחים של "המייל האחרון" - ממחסני הספקים עד פתח ביתו של הלקוח, מתוך כוונה לאפשר ללקוחות החברה להתמודד מול כוחות שוק כמו אמזון ואובר. העסקה הבולטת ביותר היא שירות המשלוחים החדש Spark Delivery של Walmart, שהוכרז לפני כשבועיים, אשר מבוסס על הטכנולוגיה של ברינגג. וכמו כן, ההסכמים עם מקדונלד ועם Arcos Dorados, זכיינית מקדונלד'ס העצמאית באמריקה הלטינית.

אחד השימושים שהטכנולוגיה של ברינגג מאפשרת ללקוחות הוא ניהול צי רכבי משלוח המורכב מנהגים עצמאיים, שמגויסים למשימות במסגרת תהליך crowdsourcing. הנהגים מקבלים תשלום עבור משימות מסוימות, שהם קיבלו על עצמם לאחר ששיבצו את עצמם בחלונות הזמנים הזמינים. הפלטפורמה מאפשרת מעקב בזמן אמת אחר תהליך המשלוח לכל אורכו ומספקת תובנות שמאפשרות לייעל אותו, בין השאר באמצעות אופטימיזציה של מסלולי ההובלה ותזמון מערכות קיימות של הלקוחות. וולמארט פירסמה הודעה בה מסרה כי באמצעות השירות היא צופה להרחיב את תחומי אספקת המשלוחים שלה כך שיכסו 40% ממשקי-הבית בארה"ב.

ליאור שיאון, שותף מייסד ומנהל הטכנולוגיות של ברינגג אמר: "חלק מהחברות הגדולות בעולם, ביניהם קמעונאים גדולים, מותגים בינלאומיים, רשתות מסעדות וחברות לוגיסטיקה, כבר משתמשות בטכנולוגיה המתקדמת שלנו. אני שמח שגיא מצטרף אלינו ומצפה לעבוד איתו בתקופה בה אנו מבססים את מעמדנו כחברה הגלובלית המובילה בתחום ניהול הלוגיסטיקה והמשלוחים. הניסיון שלו בבניית צוותים בארגונים שנמצאים בתהליכי צמיחה מואצת, יסייע לנו מאד בשלב בו אנו נמצאים ולקראת הצעדים הגדולים הבאים בהתפתחות שלנו".

לדברי בלוך, המשימה של החברה בשנה הקרובה היא להתחיל בבניית מנוע צמיחה. "יש פה חברה צעירה, רק ארבע שנים, שכבר מצאה את מסלול הצמיחה שלה, בשוק ענק ועם טכנולוגיה מטלטלת שוק. התפקיד שלי הוא לקחת את ההזדמנויות האלה וללכת מחברה לחברה ולעזור להן להוביל בתחרות. אנחנו נוסיף הרבה לקוחות, נפתח את השירות באמריקה ואירופה ונתחיל לבנות שווקים באסיה. הטכנולוגיה כבר קיימת ועכשיו הגידול הוא במכירות ובפעילות".

מה קצב הגידול שלכם?

"הגדילה היא מסחררת, אחוזים גבוהים. יש המון התעניינות ממשקיעים בישראל ובמקומות רבים בעולם, כולל הקרנות הגדולות ומשקיעים אסטרטגיים. אנחנו בתקופה מאוד טובה וצריכים לדעת לקחת את ההזדמנות ולגדול באופן אפקטיבי".

חברת ברינגג הוקמה ב-2013 במחשבה לאמץ את המודל של UBER בתחום המשלוחים. החברה גייסה עד כה 30 מיליון דולר מהקרנות Aleph ,Salesforce Ventures ,Cambridge Capital ו-Pereg Ventures, החברות איתוראן וקוקה קולה והאנג'לים ד"ר שמואל חרל"פ ואייל עופר. החברה מעסיקה כיום 100 עובדים במשרדים בישראל ובסניפי מכירות בלונדון, בשיקגו ובניו-יורק.