"חובתי האזרחית לספר מה קרה לי כשהייתי עם קוואנו בתיכון"

(עדכון) • ברגעים אלו מתרחש בסנאט ארה"ב שימוע אישור מועמדותו של השופט ברט קוואנו, שנטען כי תקף מינית ארבע נשים, לבית המשפט העליון • הסתיימה עדותה של ד"ר קריסטין פורד על ניסיון האונס שעברה • קוואנו צפוי לעלות להעיד בקרוב

השופט ברט קוואנו / צילום: רויטרס
השופט ברט קוואנו / צילום: רויטרס

ברגעים אלו מתרחש בסנאט ארה"ב שימוע לקראת אישור מועמדותו של השופט ברט קוואנו, שנטען כי תקף מינית ארבע נשים, לבית המשפט העליון. בין האנשים שכבר העידו נמצאת ד"ר קריסטין פורד, האישה הראשונה שהעידה כי בהיותה נערה בת 15 במרילנד, לפני עשרות שנים, ניסה קוואנו, אז בן 17, לאנוס אותה. 

קוואנו צפוי לענות על שאלות אחריה פורד. קוואנו מכחיש את האשמות והוא צפוי להגיד כי "הוא מעולם לא עשה משהו שדומה באף צורה למה שד"ר פורד מתארת", כך לפי הערת המוכנות שלו. 

צפו בשימוע:

פורד, חוקרת בתחום הפסיכולוגיה מאוניברסיטת פאלו אלטו, התחילה את עדותה במשפט "אני אחוזת אימה", אמרה פורד בתחילת עדותה בסנאט. "אני כאן היום לא בגלל שאני רוצה. אני אחוזת אימה. אני כאן כי אני מאמינה שהחובה האזרחית שלי היא לספר לכם מה קרה לי כשאני וברט קוואנו היינו ביחד בתיכון", אמרה פורד. 

פורד המשיכה לתאר את ההאשמות שלה נגד מעשי קוואנו, שהתרחשו בתחילת שנות ה-80, אך הפכו לפומביים רק לפני שבועיים בראיון שהעניקה ל"וושינגטון פוסט". 

קולה נשבר לעתים כשהיא מתארת את האירוע עצמו ומספרת איך התמודדה עם ההשלכות שלו. "הואשמתי כי פעלתי מתוך מניעים פוליטים", אמרה פורד. "מי שאמר את זה, לא מכיר אותי". 

"קוואנו תפס אותי וניסה להוריד את הבגדים שלי", סיפרה פורד. קולה רעד כשנזכרה במה שלכאורה קרה לפני מעל לשלושה עשורים כשהיו תלמידי תיכון. "היה לו קשה בגלל שהוא היה כל כך שיכור, ובגלל שאני לבשתי בגד ים שלם מתחת לבגדים שלי. אני האמנתי שהוא הולך לאנוס אותי. ניסיתי לזעוק לעזרה. כשעשיתי את זה, ברט שם את היד שלו מעל הפה שלי כדי למנוע ממני לצעוק. זה מה שהחריד אותי הכי הרבה, ומה שהיה לו את האימפקט המתמשך ביותר על חיי".